۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۲۱۶۹۲
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس:

ارائه اطلاعات کارکنان هسته ای به بازرسان آژانس اقدامی خطرناک است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قرار دادن اطلاعات کارکنان هسته ای ایران در اختیار بازرسان آژانس را اقدامی خطرناک و غیر منطقی دانست.
ناصر سوداني، نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي
ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ارائه دادن اطلاعات کارکنان هسته ای ایران به بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای از سوی برخی مسؤولان مربوطه، اظهار داشت: به دلیل اطلاعاتی که از طریق بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای در اختیار سازمان‌های جاسوسی قرار گرفته، دیگر نباید اطلاعات کارکنان و دانشمندان هسته ای کشور در اختیار این افراد قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با وجود همکاری‌های مکرر ایران با آژانس، برخی از بازرسان آژانس، اطلاعات و اسامی دانشمندان هسته ای ما را در اختیار دشمنان قرار داده اند که این کار اقدامی نادرست و غلط است؛ چرا که این حق برای ایران محفوظ است که بازرسانی را که خواستار بازدید از سایت‌های هسته ای و ملاقات با دانشمندان ایران هستند را شناسایی کند.

وی با اعلام حضور بازرسان آژانس در هفته نخست بهمن ماه در ایران، تأکید کرد: به دلیل اقدامات غیرمسؤولانه ای که از سوی بازرسان آژانس در انتشار اسامی دانشمندان هسته ای ایران انجام شده، ایران باید با اعمال برخی اقدامات و ایجاد محدودیت‌ها، بازرسان آژانس را از شناسایی مهره ها و دانشمندان اصلی که گرداننده چرخ هسته ای کشورمان هستند بازدارند.

سودانی گفت: ایران باید رویکردهایی را اتخاذ کند که بازرسی ها به صورت واسطه ای انجام شود و گزارش های نهایی آنها بدون دخل و تصرف در معلومات هسته ای ایران، تنظیم شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران می تواند با استفاده از ممانعت از حمل تجهیزات عکس برداری و فیلم برداری، امنیت جانی دانشمندان هسته ای و نخبه نظام را حفظ کرده و دیگر اجازه جاسوسی دشمنان از تأسیسات هسته ای ایران را ندهند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شهادت مصطفی احمدی روشن را شاهدی بر اقدامات جاسوسی بازرسان آژانس خواند و اظهار داشت: بازرسان آژانس مدت کوتاهی قبل از شهادت با وی دیداری داشته و شواهد حاکی است که از رهگذر همین دیدار، اطلاعات وی به دست تروریست ها رسیده است.

سودانی در پایان سخنان خود، با بیان اینکه آژانس برای اثبات حسن نیت خود باید بازرسان بی طرف را برای بازدید از مراکز هسته ای ایران اعزام کند، بیان داشت: آژانس اگر به دنبال عمل به وظایف قانونی خود است، باید چهره های علمی، سالم و بدون وابستگی به کانون های جاسوسی و مراکز اطلاعاتی غرب را به ایران اعزام کند./9465/ت302/ج
ارسال نظرات