۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۲۱۷۲۱
امام جمعه نکا:

فرهنگ وقف شایسته تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با بیان این که سنت حسنه وقف باید با تبلیغ از مهجوریت خارج شود‌، گفت: اطلاع‌رسانی مناسب از سوی روحانیت و وعاظ به عنوان امنای مردم درباره وقف می‌تواند سبب برکات در زندگی دنیوی و اخروی مردم شود.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا‌ اظهار داشت: مسأله وقف ریشه در باورهای دینی ما دارد، چنان که در طول سال‌های متمادی موقوفات زیادی از سوی مردم مسلمان برای انجام امور خیر جامعه وقف شده است و اکنون نیز باید در این راستا تلاش شود.

وی افزود: روحانیت نقش مهمی در نهاینه‌کردن وقف و شیوه نگهداری موقوفات در جامعه بر عهده دارد و باید با اطلاع‌رسانی دقیق و مناسب در منابر خود، در مردم روشنگری ایجاد کنند.

امام جمعه نکا با بیان این که نگهداری موقوفات مهم‌تر از وقف آن است، تصریح کرد: ‌امام خمینی(ره)‌‌ در دوره معاصر، احیاگر فرهنگ وقف در جامعه اسلامی ایران بودند و در نگهداری موقوفات نیز بسیار تاکید کردند که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: نسل جوان ما باید با این سنت نیکو آشنا شوند و بدانند یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه‌های تکامل اجتماعی، بذل و بخشش، انفاق در راه خداوند متعال و کمک به هم‌نوعان، وقف است.

وی گفت: با نگاهی به زندگی ائمه اطهار(ع) متوجه می‌شویم که امامان معصوم(ع) به موقوفات توجه زیادی داشته‌اند و در زندگی خود وقف‌های زیادی انجام داده‌اند که به عنوان چشمه جوشان و ماندگار در جامعه ساری و جاری است.

حجت الاسلام محمدی لاینی‌ یادآور شد: وقف در جامعه دینی و اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است که با اطلاع‌رسانی مناسب از سوی روحانیت و وعاظ به عنوان امنای مردم می تواند موجب برکات در زندگی دنیوی و اخروی مردم شود.

وی اظهار داشت: وقف از نمادها و عناصر مهم جامعه اسلامی و از ارزش‌های دین مبین ماست و به نوعی وقف، احسان و نیکوکاری جاودانه و ماندگارش است که باید در ترویج آن در جامعه تأکید شود.

امام جمعه نکا اضافه کرد: مشارکت خیران برای پیشبرد اعمال خیرخواهانه و عام‌المنفعه در جامعه اکنون از نیازهای اساسی جامه است و مشارکت خیران در زمینه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: واقف اموال خود را در راه خدا و برای کسب رضایت حق تعالی مصرف می‌کند، و به همین دلیل نیز موقوفات ما دارای معنویت و قداست خاصی است که برکات فراوانی را برای واقف و جامعه به همراه دارد و باید آحاد جامعه به این امر خیر تشویق و ترغیب شود./950/ت302/س
ارسال نظرات