۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۷۳۳
نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری:

حضرت علی الگوی تمام عیار ولایت پذیری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری، با بیان اینکه در هر زمانی رهبران و جامعه اسلامی با تهدید مواجه هستند، تصریح کرد: آنچه جوامع اسلامی و رهبران آنها را حفظ می‌کند همین ایثار گری و از خودگذشتگی انسان‌هایی است که به حضرت علی(ع) اقتدا می‌کنند و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه می‌دارند.
حجت الاسلام مخمد علي نكو نام امام جمعه شهر كرد


حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری، و امام جمعه شهر کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه «وَمِن النَّاسِ مَن یَشْرِى نَفْسَهُ ابْتِغَآءَ مَرْضَاتِ اللهِ وَاللهُ رَؤوفُ بِالْعِبَادِ» به تبیین واقعه «لیلة المبیت» پرداخت و گفت: این آیه در شان حضرت علی(ع) نازل شده که یکی از بزرگترین فداکاری‌های اسلام را انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری، با بیان اینکه حضرت علی(ع) این عمل را صرفا برای رضای خدا انجام داد، خاطرنشان کرد: ایشان جان خود را تقدیم جان جانان یعنی پیامبر اکرم(ص) کرد و در این راه نخستین چیزی که مد نظر داشتند خشنودی خداوند متعال بود.

امام جمعه شهر کرد، با اشاره به آیه 30 سوره انفال، نقشه کفار برای قتل پیامبر اکرم(ص) را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: کفار مکر کردند تا به خیال خود وجود نازنین پیامبر اعظم(ص) و دین خدا را از میان بردارند، اما امر بر این تعلق گرفت که ایشان به واسطه وحی الهی از اقدام کفار آگاه شود و خداوند با نیرنگ آنها مقابله کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، شجاعت حضرت علی(ع) را خارج از وصف دانست و تاکید کرد: پیامبر(ص) برای اینکه کفار را متوجه خروج خود از خانه نکند نیاز به فداکاری و از خودگذشتگی یاران داشت، و حضرت علی(ع) با وجود تمامی خطرات تنها کسی بود این کار را قبول کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری، ادامه داد: وقتی پیامبر(ص) از حضرت علی(ع) خواست که به جای ایشان در خانه بمانند، حضرت علی(ع) گفت؛ اگر جان شما در امان باشد من این کار را برای رضای خدا انجام خواهم داد. این نشانه ولایت پذیری حضرت است که در مقابل حفظ جان پیامبر(ص) حاضر است از جان خود بگذرد.

وی با بیان اینکه درهر زمانی رهبران و جامعه اسلامی با تهدید مواجه هستند، تصریح کرد: آنچه که جوامع اسلامی و رهبران آنها را حفظ می‌کند همین ایثار گری و از خودگذشتگی انسان‌هایی است که به حضرت علی(ع) اقتدا می‌کنند و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه می‌دارند.

امام جمعه شهر کرد، افزود: وقتی فرهنگ ایثار و شهادت بر جامعه حکم فرما باشد و انسان‌های شهادت طلب از کیان نظام اسلامی و ارزش‌های دینی دفاع کنند، پروردگار متعال نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند و هیچ مکری نمی‌تواند در جامعه اسلامی خدشه وارد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، در پایان، به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، باید در نظام اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت پویا باشد تا جامعه مصون بماند، اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود چنین فرهنگی جامعه از انحراف‌ها، توطئه‌ها و خطراتی که به صورت مستمر در نظام اسلامی توسط دشمنان به وجود می‌آید در امان خواهیم ماند./927/ت302/ع

ارسال نظرات