۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۲۱۷۳۷

سه خبر کوتاه انتخاباتی از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ احتمال احراز صلاحیت برخی افراد رد‌شده از سوی هیأت نظارت استان و تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی از مهم‌ترین اخبار کوتاه انتخاباتی آذربایجان شرقی است.
انتخابات


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عباسعلی اسدی، رییس هیات نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احراز صلاحیت مجدد داوطلبانی که توسط هیات های نظارت رد شده اند، با بررسی دوباره پرونده ها و شکایات محتمل است.

وی افزود: افراد رد صلاحیت شده، به شرطی که بتوانند مدارک و مستندات قابل قبول و متقنی را به شورای نگهبان ارایه دهند، احتمال اینکه صلاحیت آنها مورد تایید قرار بگیرد، وجود دارد، به عبارت دیگر کسانی که صلاحیت آنها توسط هیات نظارت استان رد شده و یا به دلیل عدم احراز، در حال حاضر مجاز به حضور در انتخابات نیستند، درصورت شکایت و با بررسی مجدد، می توانند برای نمایندگی دوره نهم مجلس داوطلب نهایی شوند.

به گفته رییس هیات نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی، با اتمام فرصت بررسی شکایات داوطلبان نمایندگی مجلس در استان، صلاحیت 136 نفر در این استان تایید شد.

اسدی افزود: از میان افرادی که پرونده های آنها مورد بررسی هیات نظارت استان قرار گرفت، 58 نفر رد صلاحیت شده و 84 نفر نیز به دلیل عدم احراز نمی توانند در انتخابات آینده به عنوان داوطلب شرکت کنند.

تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی

حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی امروز در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی استان، اظهار داشت: باید تلاش همگانی انجام شود تا حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و همچنین برگزاری انتخاباتی سالم و بدون تنش در اسفند ماه صورت پذیرد.

وی، از تمام مسوولان اجرایی و نظارتی و در راس آنها مردم فهیم استان درخواست کرد با هوشیاری کامل و هم اندیشی در این عرصه حضور یافته تا شاهد یک انتخابات پرشور و سالم باشیم.

همچنین معاون قضایی دادگستری استان، هدف از تشکیل این ستاد را در اجرای منویات رییس قوه قضائیه اعلام کرد و پیش بینی و پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی احتمالی در استان را جزو ماموریت های این ستاد برشمرد.

علی نعمتی، پایش مستمر روند انتخابات و رصد دقیق اخبار و گزارشات را لازمه عمل به ماموریت های ستاد فوق دانست و اظهار کرد: تحقق این اهداف با تعامل و هماهنگی و فعال شدن نهادهای ذیربط اجرائی، نظارتی و امنیتی ممکن خواهد بود.

نیروی انتظامی با تخلفات انتخاباتی برخورد عادلانه می کند

حجت الاسلام علی روحانی حسینی، رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در جمع فرماندهان پلیس استان اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان یک ارگان بی طرف برقراری امنیت در حوزه های رای گیری را عهده دار خواهد بود و کارکنان خدوم این مجموعه باید تمام تلاش خود را برای برگزاری منظم این انتخابات به کار گیرند.

وی، با تاکید براین‌که کارکنان نیروی انتظامی بر له یا علیه هیچ داوطلبی نخواهند بود، اظهار کرد: در این زمینه هرگونه فعالیت خلاف مقررات است.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: باید توجه داشت در ایام تبلیغات انتخاباتی نیز، ملاقات های مسوولین انتظامی با داوطلبان در حکم تبلیغ انتخاباتی برای این افراد می باشد و کارکنان به طور حتم باید از چنین ملاقات ها و دیدارهایی به شدت خودداری کنند.

وی، بر شرکت کارکنان انتظامی و خانواده های آنها به عنوان یک تکلیف اجتماعی در عرصه انتخابات تاکید کرد و گفت: عوامل انتظامی علاوه بر تامین امنیت انتخابات به طور آگاهانه باید در این انتخابات شرکت نمایند.

گفتنی است، آذربایجان شرقی با جمعیت سه میلیون و 800 هزار نفری و 20 شهرستان و 13 حوزه انتخابیه دارای 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی است./935/د102/س

ارسال نظرات