۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۲۱۷۵۱
آیت‌الله حیدری:

همگان در زمینه تبلیغ فرهنگ وقف تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اگر مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری ائمه جمعه و جماعات در راستای تبلیغ فرهنگ وقف به خوبی عمل کنند به یقین کشور پیشرفت قابل قبولی در زمینه وقف خواهد داشت.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز، روز گذشته در همایش تجلیل از واقفان، قاریان و حافظان قرآن کریم در سالن بهشت هویزه اهواز با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر این که «مومنان درجات متفاوتی دارند و آن فرد که ذخیره آخرتش را پیشاپیش می‌فرستد از همه برتر است»، گفت: والاترین مصداق ذخیره آخرت در زمینه مال، وقف است که در زبان شرع مقدس به عنوان صدقه جاریه از آن یاد شده است.

آیت‌الله حیدری با تأکید بر این که وقف صدقه جاریه ای است که پایان‌ناپذیر است، ابراز داشت: بنا به گفته خداوند سبحان، هر آنچه از مال دنیا که از سوی انسان به عنوان توشه پیشتر فرستاده شود در آخرت مایه خیر، برکت و آسایش انسان خواهد بود.

وی به موقوفات ائمه عصمت و طهارت(ع) در صدر اسلام اشاره کرد و افزود: امام علی(ع) به عنوان منبع فیض پیش از همه جلودار امر وقف بوده و اموالی همانند نخلستان ها و چاه‌های آب را وقف می‌کردند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خوزستان به تبیین هماهنگی و انجام وظیفه برخی از نهادها در زمینه تبلیغ فرهنگ وقف پرداخت و ابراز داشت: اگر مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری ائمه جمعه و جماعات در راستای تبلیغ فرهنگ وقف به خوبی عمل کنند به یقین کشور پیشرفت قابل قبولی در زمینه وقف خواهد داشت.

وی به پیشتازی مردم شهید پرور خوزستان در زمینه های دینی اشاره کرد و عنوان داشت: مردم استان توانایی‌های بالقوه بسیاری در زمینه‌های دینی دارند که اگر در این زمینه‌ها به نحو صحیحی اطلاع‌رسانی و روشنگری شود، مردم خوزستان آمادگی همکاری خود را در احیای فریضه وقف داراست. 

آیت‌الله حیدری خاطر نشان کرد: اگر اداره کل اوقاف استان خوزستان با همکاری ائمه جمعه و روحانیان همتی در تبلیغ فرهنگ وقف داشته باشد بی تردید خوزستان در مقوله وقف همچون فریضه زکات در کشور رتبه نخست را کسب خواهد کرد./9463/پ202/ص
ارسال نظرات