۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۱۲۱۷۵۴
مدیرکل اوقاف استان قم خبر داد؛

راه اندازی بانک اطلاعات موقوفات در اداره کل اوقاف قم

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، از راه اندازی بانک اطلاعات موقوفات در این اداره کل خبر داد و گفت: بیش از چهارصد امامزاده، دو هزار موقوفه و چهارده هزار رقبه در استان قم وجود دارد.
حجت‌ الاسلام شوزب شيري، مدير کل اوقاف و امور خيريه استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شوزب شیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، چهارشنبه شب در مراسم غبار روبی و عطر افشانی بقعه متبرکه امامزاده جعفر شهید که با حضور آیت الله خاتمی برگزار شد، گزارشی از فعالیت های این اداره کل ارائه کرد.

وی در ادامه از وجود بیش از چهارصد امامزاده در سطح استان قم خبر داد و یادآورشد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مفتخر است که خدمت گذاری به این بقاع متبرکه و امامزادگان را عهده دار است و در این راستا فعالیت های خوبی را انجام داده است.

حجت الاسلام شیری بازسازی و مرمت بقاع متبرکه را یکی از ماموریت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم دانست و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از پنج میلیارد تومان از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه در راستای بازسازی بقاع متبرکه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در استان قم دو هزار موقوفه و چهارده هزار رقبه وجود دارد، تصریح کرد: 65 درصد موقوفات استان قم وقف عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و نشر معارف اسلامی و بقیه وقف نیازهای اجتماعی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه بیان داشت: بیش از یک میلیون و 700 نیت از نیات واقفین احصا شده است و ما موظف هستیم که موقوفات را بر اساس نیات واقفین هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه درآمد اداره اوقاف استان از موقوفات 2میلیارد تومان است، گفت:اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم به عنوان یک دستگاه امانتدار در راستای صرف درآمدهای موقافات بر اساس نیات واقفین عمل می کند.

حجت الاسلام شیری احیای موقوفات را از دیگر برنامه ها و وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم دانست و تاکید کرد: کسانی که وقفی را انجام می دهند می بایست به بانک اطلاعات اداره کل اوقاف و امور خیریه مراجعه کنند.

وی از راه اندازی بانک اطلاعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد تصریح کرد: این امر سبب می شود که موقوفات دارای وقف نامه شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات