۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۷۵۸
مدیر استانی حوزه‌ ‌علمیه آذربایجان:

جایگاه مترقی ایران با تحریم‌ها خدشه‌دار نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این‌که امروز ایران به عنوان یکی از قدرت‌های اسلامی بزرگ منطقه رعب و وحشت در دل دشمنان ایجاد کرده است، تأکید کرد: جایگاه مترقی ایران در عرصه بین‌الملل با تحریم‌های اقتصادی خدشه‌دار نخواهد شد.
حجت الاسلام محمدجواد قهرماني، مدير حوزه علميه استان آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این‌که مقام معظم رهبری سکانداری مدبر، آگاه‌، متعهد، عادل، و روشن بین و اندیشمند هستند که با ظرافت خاصی مسائل و موضوعات مختلف را در سطح جهانی رصد می‌کنند، گفت: درخشش در صحنه‌های مختلف علمی، اقتصادی و سیاسی در گستره جهانی نتیجه بصیرت ملت ایران در پرتو تدابیر پیامبر‌گونه مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب با بصیرت سبب ایجاد پیوند محکم میان امت و ولایت شده‌اند، تصریح کرد: پایداری و پایبندی صریح مردم ایران به ارزش‌ها و باورهای اصیل دینی همچون ولایت فقیه مهم‌ترین عاملی است که تا امروز توطئه‌های استکبار جهانی را در خدشه وارد کردن به جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل خنثی کرده است.

این مسؤول معتقد است ملت ایران اسلامی از تمامی اقشار در شرایط مختلف با حضور آگاهانه و متعهدانه در رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی پشتیبان اصلی ولی فقیه بوده و هستند.

وی با بیان این‌که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و ایادی آن همیشه از این حضور آگاهانه ملت ایران ترسیده و رنج می‌برند، اضافه کرد: خداوند در آیات قرآن پیروزی را پاداش کسانی معرفی کرده است که در برابر ظلم و مظاهر آن ایستادگی کرده و از باورهای ایمانی و دینی خود دفاع کنند.

تحریم‌ها اراده ملت ایران را در رسیدن به اهدافشان سست نمی‌کند

حجت الاسلام قهرمانی وعده های خداوند را برحق و انکارناپذیر عنوان و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با تحریم‌ها و خط و نشان کشیدن‌ها نه تنها اراده ملت ایران را در دست یابی به خواسته‌های خود سست نمی‌کند، بلکه ایمان مردمان فکور و آگاه این سرزمین را در پاسداری از ارزش‌ها و باورهای شهدا، امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری بارورتر می‌سازد.

وی یادآور شد: نگاهی بر سرگذشت اقوام و ملت‌های پیشین گواه این مدعا خواهد بود که هلاکت و نابودی به فضل و اراده پرودگار ثمره اصلی زورگویان و کج اندیشان است و صالحین وارثان اصلی زمین خواهند بود.

این مسؤول در ترسیم جایگاه کنونی ایران با توجه به پیگیری‌های شدید تحریم‌های اقتصادی از سوی استکبار جهانی را بسیار مترقی عنوان کرد و اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمنان بر این باور بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی راه علم در این کشور بسته شد؛ اما جوانان کشور با مجاهدت و تصرف عرصه‌های علمی و به میدان آوردن حرف‌نو و ظرفیت‌های بالای خود، این تهمت دشمن را باطل کردند.

حجت الاسلام قهرمانی تأکید کرد: رسالت جامعه امروز ایران اسلامی در برابر تهدیدها و تحریم‌ها حرکت‌کردن بر مدار اصل ولایت فقیه با مجهز‌شدن به ابزار بصیرت و روشن‌بینی است.

وی اضافه کرد: درست است که دشمنان در سی سال گذشته تحریم‌هایی را علیه ما اعمال کرده‌اند؛ اما امروز ما به موقعیتی مانند شرایط پس از خیبر رسیده‌ایم.

خطیب جمعه میاندوآب، با بیان این‌که امروز ایران به عنوان یکی از قدرت‌های اسلامی بزرگ منطقه رعب و وحشت در دل دشمنان ایجاد کرده است، افزود: ما دیگر در درون خودمان از نظر امکانات نیازمند آمریکایی‌ها نیستیم و هم‌اکنون ما اگر سختی داریم، نسبت به ایده‌آل‌ها سختی داریم نه نسبت به نداشته هایمان.

حجت الاسلام قهرمانی گفت: اکنون نه تنها فقط ملت ایران بلکه دیگر مسلمانان منطقه هم بیدار شده و به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا نمی‌تواند کاری از پیش ببرد بنابراین هم‌اکنون جهان اسلام در موقعیت پس از خیبر است.

شور انتخاباتی در ایران بی نظیر است

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در پایان با اشاره به فرارسیدن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از تاریخ پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا کنون بیش از سی دوره انتخابات مختلف در کشور برگزار شده است و در همه موارد دشمن با به راه انداختن جنگ روانی و تبلیغی وسیع سعی داشته است با ابزارهای مختلف اراده مردم را در این حضور کم‌رنگ‌تر جلوه دهد که همیشه نیز با شکست جدی روبه‌رو شده است.

وی با بیان این‌که چنین حضور و مشارکتی فعال حتی در اروپا و کشور‌های قدرتمند غربی که داعیه مهد تمدن را دارند، دیده نشده است.

حجت الاسلام قهرمانی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری مردم این‌بار نیز با مشارکت خود در انتخابات سیلی محکمی بر گوش استکبار جهانی و سرکردگان آن خواهند زد و ثابت می کنند که همچنان در مسیر پشتیبانی از ولایت فقیه و رهبری ثابت قدم و استوار هستند./936/ت302/س
ارسال نظرات