۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۲۱۷۷۹

نمایشگاه کتاب استان قم هشتم بهمن افتتاح می‌شود

خبر گزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب استان قم خبر داد و اظهار داشت: نمایشگاه کتاب از هشتم تا چهاردهم بهمن در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می شود.
سيد مرتضي اسماعيلي طبا مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشستی که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان برگزار شد از برگزاری نمایشگاه کتاب در این استان خبر داد و گفت: هفتمین نمایشگاه کتاب از هشتم تا چهاردهم بهمن در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال 180 ناشر که پنجاه درصد آنها بومی هستند، در نمایشگاه حضور دارند گفت: این نمایشگاه صد و بیست غرفه خواهد داشت و فروش کتاب ها با 40 درصد تخفیف خواهد بود، یعنی حدود 450 میلیون تومان تخفیف که بیست در صد آن را ما و بیست درصد مابقی را خود ناشران متقبل شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با معرفی غرفه کتاب بصیرت به عنوان یکی از مهم ترین بخش های نمایشگاه، اظهار داشت: در این غرفه آثار مقام معظم رهبری و کتابهایی با موضوع بصیرت با تخفیف شصت درصد عرضه می شود.

وی افزود: سعی شده نیازهای عموم جامعه مخصوصا دانش آموزان در این نمایشگاه دیده شود و نیازهای آموزشی، علمی، دینی، کمک آموزشی آنها برآورده شود.

اسماعیلی طبا در خصوص محل برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: این مکان برای برگزاری نمایشگاه مناسب نیست ولی فعلا گزینه دیگری برای آن وجود ندارد؛ در جلسه طرح حرم تا جمکران که آیت الله مقتدایی و وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند، به استاندار پیشنهاد دادیم تا نمایشگاه دائمی برای ارائه محصولات فرهنگی در این طرح ساخته شود که ایشان نیز استقبال کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین از افتتاح نمایشگاه تخصصصی کتاب کودک با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان داشت: در 23 بهمن ماه نیز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب سال کودک انتخاب خواهد شد.

اسماعیلی طبا، میزان مطالعه کتاب را در استان قم بیش از متوسط کشوری عنوان کرد و تصریح کرد: میانگین مطالعه کتاب در کشور حدود هفده دقیقه است که بر اساس آمار سال 89 این میزان در قم، 2 درصد بیشتر است. /928/پ202/ص
ارسال نظرات