۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۲۱۷۹۴
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

شکل گیری جامعه آرمانی نیازمند پرداخت هنرمندانه به مباحث معنوی است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت فراگیری مبانی ناب انقلاب اسلامی توسط نسل های آینده و همچنین سایر ملت های آزادیخواه، تاکید کرد: انقلاب اسلامی تصویری از رویارویی حق و باطل در عرصه جهانی را به جهانیان ارائه داده است که موجب بیداری مسلمین و سایر ملت های آزادیخواه می شود.
ابراهيم فتح اللهي 
معاون سياسي استاندار آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ابراهیم فتح الهی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی، امروز در آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه با اشاره به وجود روح معنوی در قصه گویان و قصیده سرایان تاریخ، اظهار کرد: قصه گویی و داستان نویسی یکی از اقداماتی است که نیازمند تفکر و تعقل در معارف و مبانی مختلف است.

وی با اشاره به جایگاه داستان سرا ها در بین اقشار مختلف مردم، افزود: در ادوار تاریخی داستان سرایان مختلفی در عرصه های مختلف بروز و ظهور یافته اند که نقل قول و قصص جالب و دارای بار محتوایی غنی را به نسل های بعدی انعکاس داده اند.

فتح الهی، با اشاره به سروده های شاعران و داستان سراهای در مورد انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: سروده ها و داستان های شاعران و داستان سراهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران در تمام آثار خود تلاشی مضاعف برای برافراشتن پرچم ایران در تمام عرصه ها داشته اند و به همین دلیل امروزه شاهد چشمگیر بودن فعالیت های مردم و مسؤولان در زمینه های گوناگون هستیم.

این مسؤول، پرداخت اهل هنر به مباحث اصیل معنوی را راهی به سوی آزادگی و جاودانگی بشر دانست و خاطر نشان کرد: در صورتی که اهل هنر و به خصوص داستان سراهای انقلابی به سرودن و نگاشتن اثرات معنوی و آثار فاخر روی آروند به زودی جهان از تمام ظلم ها و ویرانگی ها پاک شده و شاهد شکل گیری جامعه آرمانی خواهیم بود.

*ارومیه میزبان قصه گویان 15 کشور خارجی

فریدون سیدمصطفوی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی، نیز با اشاره به حضور یازده قصه‌گوی خارجی در این جشنواره، تصریح کرد: قصه‌گویان حاضر در این جشنواره از کشورهای اردن، رومانی، تایلند، لبنان، کانادا، دانمارک، کنیا، اندونزی، آمریکا، آفریقای جنوبی، تاجیکستان، افغانستان، روسیه و پرتغال هستند.

وی در ادامه با بیان این که 38 مقاله، پایان نامه و تالیف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، اظهار کرد: حضور داوران خارجی در داوری مقالات، پایان‌نامه‌ها و قصه‌ها یکی از مزیت‌های این جشنواره به شمار می‌رود.

این مسوول ادامه داد: قصه گویان خارجی به همراه 40 نفر از قصه‌گویان برتر کشور به مدت چهار روز در شهرهای مختلف استان اقدام به قصه‌گویی می‌کنند.

وی روایت 10 قصه برتر با موضوع حماسه هشت سال دفاع مقدس و همچنین قصه گویی از زندگی 4 بانوی برجسته ادیان الهی را از برنامه های این جشنواره عنوان کرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: سه جایزه ویژه به سه قصه‌گو در جشنواره پانزدهم، با عنوان‌های شهید کامبیز ملک شامران، شهید بهنام محمدی و شهید محمدحسین فهمیده اهدا می‌ شود.

سیدمصطفوی تولید فیلم و کتاب بزرگداشت شهدا، چاپ دو عنوان کتاب، برگزاری مسابقه طراحی پوستر جشنواره میان مربیان و کارشناسان کانون و تهیه و آماده‌سازی لوح فشرده هزار و یک شب حاوی قصه‌گویی مربیان کانون را از دیگر برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد.

یادآور می‌شود؛ پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امروز ششم بهمن ماه سال جاری در محل سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه با حضور مسؤولان و شرکت کنندگان داخلی و خارجی آغاز به کار کرده و تا دهم بهمن‌ماه جاری ادامه خواهد داشت./936/پ202/ص
ارسال نظرات