۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۲۱۸۳۸
خطیب جمعه صیدا:

حمایت از ایران و سوریه وظیفه همه مسلمانان و آزادگان است

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی ایران و سوریه را نماینده پاسداری از امت اسلام و مقدسات دانست و حمایت از این دو کشور را وظیفه اعراب و مسلمانان و آزادگان برشمرد.
علامه شيخ عفيف نابلسي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) و خطیب جمعه شهر صیدا در جنوب لبنان، امروز در خطبه های نماز جمعه که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد با اشاره به تلاش سازمان های بین المللی برای جهانی سازی بحران سوریه، گفت: این تلاش ها نشانگر آن است که مرحله پیش رو، مرحله پرتنش و پرآشوب خواهد بود.

علامه نابلسی با بیان اینکه رویکرد سیاسی و استراتژیک غرب از چارچوب رایزنی سیاسی به چارچوب اجرایی و عملی وارد شده است، گفت: ما در حال وارد شدن به مرحله بسیار پیچیده ای از تاریخ معاصر هستیم که در آن سرنوشت ملت ها رقم خواهد خورد که یا به پیروزی حق و استقلال کامل از سلطه غرب خواهد انجامید و یا دهه های جدیدی از وابستگی و له شدگی فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

وی جانبداری از سوریه و جمهوری اسلامی ایران را وظیفه سران اعراب و مسلمانان و آزادگان دانست و افزود: ایران و سوریه نماینده گزینه پاسداری از امت و مقدسات اسلامی هستند و برانگیختن کشمکش های مذهبی در حالی که این دو کشور در کنار حقوق ملت های مستضعف و به طور خاص، ملت فلسطین ایستاده اند، شیوه ای شوم برای دور زدن خواسته های برحق این ملت ها و از بین بردن حقوق ملت فلسطین است.

خطیب جمعه شهر صیدا خواستار دریغ نکردن از هرگونه تلاشی برای هوشیاری سازی و آگاهی رسانی به ملت های اسلامی نسبت به طرح ها و دیسسه های استعماری جدید شد تا بدین وسیله امت اسلام به ناکام ساختن دسیسه های غربی و صهیونیستی برای تجزیه کشورهای عربی و اسلامی بر مبنای نژاد و طایفه و مذهب بپردازد./981/ب902/گ
ارسال نظرات