۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۲۱۸۷۴

‌موقوفه جدید حوزه علمیه بناب شناسایی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از شناسایی موقوفه جدید حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب خبر داد.
حوزه علميه بناب
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی،‌ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تشریح فعالیت های کمیته احیای موقوفات حوزه های علمیه استان اظهار داشت: مطالعات اولیه موقوفات مدارس علمیه استان صورت گرفته و به صورت جدی درصدد احیای موقوفات حوزوی هستیم.

وی با بیان این‌که مدارس علمیه صادقیه، خواجه علی اصغر، حسن پادشاه و طالبیه در شهر تبریز دارای موقوفات متعدد هستند، افزود: حمام نوبر، حجره های بازار صادقیه و یخچال قدیمی واقع در کوچه شهید یوشاری از جمله مهمترین موقوفات حوزوی تبریز هستند.

حجت الاسلام حسینی از تفاهم نامه میان مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور با سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت احیای موقوفات مدارس علمیه کشور خبر داد و گفت: یکی از موقوفات حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب شناسایی شده که آموزش و پرورش متصرف شناخته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که بازیابی شکوه تاریخی حوزه علمیه آذربایجان به ویژه حوزه علمیه طالبیه تبریز نیازمند احیای موقوفات آنان است، افزود: اگر موقوفات مراکز حوزوی رفع تصرف شده و اجاره بهایشان به روز رسانی شوند، قطعا رونق حوزه های علمیه منطقه را شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کنگره نکوداشت مقام علمی و عرفانی شیخ سلآر معروف به شیخ سالار سال آینده در تبریز خبر داد و گفت: آن عالم جلیل القدر از شاگردان حضرات آیات شیخ مفید و سیدمرتضی علم الهدی و استاد شیخ طوسی بوده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که مقبره شیخ سلآر در شهرستان خسروشهر واقع شده است، افزود: تلاش می شود تا زمان برگزاری کنگره نکوداشت آن عالم وارسته، مقبره ایشان نیز آبادانی و برای زیارت عموم مردم متدین آذربایجان ساماندهی شود.

وی در پایان با اشاره به وجود دو هزار و 829موقوفه در آذربایجان شرقی گفت: 13هزار رقبه و 431 بقاع و اماکن متبرکه موجود و 18 امامزاده فعال نیز در اختیار مردم قرار دارد./935/پ202/س
ارسال نظرات