۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۱۹۱۲
حجت‌الاسلام شیری خبر داد؛

ثبت موقوفه10 میلیارد تومانی در شهر مقدس قم

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، از ثبت موقوفه‌ای جدید از سوی یک خیر نیک اندیش قمی به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان در سال جاری خبر داد.
حجت‌ الاسلام شوزب شيري، مدير کل اوقاف و امور خيريه استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شوذب شیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، در جلسه شورای اداری استان که شامگاه شنبه در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، گزارشی از برنامه های این اداره کل ارائه کرد و با بیان اینکه موقوفات در قم به سده اول اسلام برمی گردد، از وجود 444 امامزاده در سطح استان قم خبر داد.
 
وی یادآورشد: از این تعداد امامزاده بیش از 170 مورد در شهر مقدس قم واقع شده و مابقی در سطح استان قرار دارد.

حجت الاسلام شیری ساماندهی بقاع متبرکه را از جمله وظایف این اداره کل دانست و با بیان اینکه در استان قم دو هزار موقوفه و چهارده هزار رقبه وجود دارد، تصریح کرد: حدود هفتاد درصد موقوفات استان وقف عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و نشر معارف اسلامی و بقیه وقف نیازهای اجتماعی است.

وی با اشاره به هفته وقف و برنامه های اجرا شده از سوی این اداره کل گفت: از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در هفته وقف 23 عنوان برنامه اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف قم احیای موقوفات را از دیگر وظایف اوقاف دانست و با اشاره به راه اندازی بانک اطلاعات سازمان اوقاف، تاکید کرد: افرادی که می خواهند موقوفات خود را به ثبت برسانند باید به بانک اطلاعات موقوفات اداره اوقاف مراجعه کنند. 

وی  با بیان اینکه 37 محور وقف براساس نیات خیران وجود دارد، یکی از مهم ترین برنامه های اجرایی این اداره کل را سامانه جامع بقاع و موقوفات دانست و گفت: این سامانه چندی پیش با حضور حجت الاسلام موسی پور استاندار قم راه اندازی شد.

حجت الاسلام شیری با تشریح مزایای راه اندازی این سامانه، گفت: بیش از 170 محور اطلاعاتی در بانک اطلاعات موقوفات وجود دارد و تمام وقف نامه ها و عملیات ها در این سامانه نگه داری و جمع آوری می شود.

وی با بیان اینکه درآمد سالانه موقوفات استان قم دو میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: تمام سعی و تلاش ما مصرف کردن موقوفات بر اساس نیات واقفان و در مسیر مدنظر آنها است.

این مقام مسوول از ثبت15 موقوفه جدید در سال جاری در قم خبر داد و گفت: در چند روز اخیر نیز شخص خیری چندین باغ زراعی خود را وقف کرد که ارزش آنها بیش از ده میلیارد تومان است.

وی بازسازی و مرمت بقاع متبرکه را یکی دیگر از ماموریت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم دانست و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از پنج میلیارد تومان از سوی این اداره کل در راستای بازسازی بقاع متبرکه هزینه شده است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات