۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۲۱۹۳۰
سرپرست سازمان اوقاف:

مقوله وقف نیازمند نگاه جامع مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: شناسایی ابعاد گوناگون وقف به لحاظ تاریخی، اجتماعی، اسلامی و اخلاقی و همچنین اطلاع رسانی مناسب درباره فرهنگ وقف از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.
حجت‌الاسلام علي محمدي، سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه کشور،
حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص نگاه و اندیشه رهبری به مسأله وقف گفت: مقام معظم رهبری در یکی از پیامهای‌شان به گردهمایی وقف بیان کرده اند «اکنون فرصت مغتنمی برای اجرای این حکم پیشرفته و والای اسلام است»، بنابر این، نگاه معظم له نشانگر تسلط ایشان به فرهنگ جامع اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: نظر ایشان بر این است که این حکم اسلامی باید در جامعه رونق پیدا کند و ابعاد آن به لحاظ تاریخی، اجتماعی، اسلامی و اخلاقی و دینی تبیین شود و به جامعه اطلاع‌رسانی شود، همچنین ایشان انتظار دارند که عموم جامعه به‌خصوص کسانی که از ثروت برخوردارند، نسبت به این سنت حسنه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به عدم توجه حوزه‌های علمیه به تبیین احکام وقف‌ تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل مبتلا‌به مدیران اوقاف نسبت به حوزه وقف، پرداختن به مسائل شرعی مورد نیاز و جزیی وقف است، که متأسفانه در حوزه‌های علمیه مطابق نیاز روز پیرامون آن بحث نشده است و لازم است بین سازمان اوقاف و امور خیریه، ادارات، علما و حوزه‌های علمیه این ارتباط وجود داشته باشد تا مسائل مبتلابه جامعه و مسائل وقف مطابق با نیاز روز بحث و نقل شده و سؤال و پاسخ آن طبق احکام شرعی گرفته شود.

وی در ادامه خواستار شد: بزرگان حوزه‌های علمیه که تریبون در اختیار دارند و برخی نیز مسؤولیت‌های اجتماعی، سیاسی و مذهبی‌ دارند و مورد اعتماد مردم هستند، یک دستگاه وسیع اطلاع‌رسانی و یک اهرم کارآمد برای اشاعه فرهنگ وقف به حساب می‌آیند و وظیفه دارند نسبت به تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف کمک کنند.

حجت الاسلام‌ محمدی‌ در پایان ابراز داشت: از سخنان‌ رهبر انقلاب در می‌یابیم که در مجموع دیدگاه ایشان آن است که ما هم اعتماد مردم را جلب کنیم و هم حکم خدا را مراعات کنیم و مبلغان حوزه‌های علمیه می‌توانند با تبیین و تشریح این سنت حسنه نبوی به این امر کمک کنند.‌/968/ت302/س
ارسال نظرات