۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۲۱۹۳۶

‌128 مسجد و امامزاده تاریخی آذربایجان شرقی مرمت شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از مرمت 128 مسجد و امامزاده استان طی 4 سال گذشته خبر داد.
تراب محمدي رئيس سازمان ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، تراب محمدی، رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: مرمت مساجد جامع شهرهای استان به ویژه مساجد تاریخی و بقاع متبرکه در اولویت پروژه های مرمتی آذربایجان شرقی قرار دارند.

وی از مرمت 128 مسجد و امامزاده استان طی 4 سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: اکثر مساجد جامع شهرهای استان مرمت شده است و یا در دست مرمت هستند، افزون بر این‌که اغلب مدارس علمیه استان به ویژه شهر تبریز نیز بهسازی و مرمت شده اند.

محمدی با اشاره به اتمام مرمت مدرسه علمیه خواجه علی اصغر بازار تبریز اظهار داشت: این مرکز علوم دینی هم اکنون در اختیار مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز قرار گرفته که طلاب از فضای این مدرسه علمیه برای فراگیری علوم و معارف اسلامی بهره مند می شوند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مرمت ارک مسجد علیشاه تبریز به اتمام رسیده است، اظهار داشت: پروژه مطالعاتی و پژوهشی در این محوطه تاریخی صورت گرفته که طی حفاری‌های اخیر بقای طاق‌های مسجد و دیوارهای مدرسه علیشاه بیرون کشیده شده است.

وی همچنین از اجرای پروژه‌های مطالعاتی و مرمتی در بازار تبریز خبر داد و افزود: مساجد و مدارس علمیه بازار تبریز به جز مدرسه علمیه حسن پادشاه به علت کمبود اعتبارات فرهنگی طی سال‌جاری، مورد مرمت و بهره‌برداری قرار گرفته‌ است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه های این سازمان در دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: همزمان با دهه فجر 33 پروژه از جمله افتتاح زائرسرای امامزاده دوزال در پلدشت، خانه پروین اعتصامی، مسجد فاطمه الزهرای تبریز، موزه صفوی بناب، مرکز ترویج علوم قرآنی مراغه و مسجد سیدعلی آقای تبریز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت./935/پ202/س
ارسال نظرات