۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۲۱۹۸۰

قدردانی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از مبلغان مدارس

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از همکاری و تعامل با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت خبر داد.
حوزه علميه طالبيه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با تقدیر از حضور فعال روحانیان و مبلغان حوزوی در مدارس استان اظهار داشت: حضور معنوی روحانیت در مدارس و تعامل با دانش آموزان بازخورد و نتایج مطلوب فراوانی به همراه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: روحانیان اعزامی از حوزه های علمیه استان افزون بر اقامه نماز جماعت و پاسخ گویی به شبهات دینی دانش آموزان، در اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی با دبیران و مدیران مدارس نیز فعالیت دارند.

رضایی از همکاری و تعامل با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت خبر داد و تصریح کرد: ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت میان دانش آموزان بدون همکاری و تعامل با مراکز دینی به ویژه حوزه های علمیه استان محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استان در 190 مسجد نماز جماعت را اقامه می‌کنند، اظهار داشت: این تعداد تا 331 مسجد قابل افزایش است که هم اکنون در شهر تبریز 84 مسجد طرح اقامه نماز جماعت مدارس را اجرا می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعامل با حوزه های علمیه تنها در طرح ترویج فرهنگ نماز محدود نخواهد بود، تصریح کرد: اجرای طرح ترویج فرهنگ نماز جماعت از مصوبات مهم جلسات ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان بوده است.

رضایی در ادامه با اشاره به وجود 578 نمازخانه در مدارس آذربایجان شرقی، گفت: این تعداد به‌عنوان نمازخانه رسمی و مورد تائید است که 297 مورد سالن چند منظوره به‌عنوان نمازخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و 953 مورد اعم از کلاس و سالن نیز به‌عنوان نمازخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که مدارس استان 75 هزار مترمربع نمازخانه دارند، ادامه داد: 487 نمازخانه جدید در مدارس استان احداث خواهد شد که با تحقق این امر تعداد نمازخانه‌ها در مدارس سی درصد افزایش می‌یابد.

همچنین اسماعیل دخیلی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در سخنانی اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی سال گذشته رتبه برتر کشوری مسابقات اذان را کسب کرده که نشان از نتایج مطلوب برگزاری طرح اقامه نماز جماعت در مدارس استان است.

وی با بیان اینکه مدارس شهر تبریز با کمبود فضای نمازخانه ای مواجه هستند، افزود: امسال جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر و پسر استان در اواخر ماه جاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد./935/پ201/س
ارسال نظرات