۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۹۸۴
عضو خبرگان رهبری:

اخلاص لازمه فعالیت روحانیت در حوزه دین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین هاشم زاده اخلاص را ضرورت فعالیت روحانیت در حوزه دین دانست و گفت: توجه به اخلاص از برخوردهای افراطی و تفریطی و حتی اختلافات جلوگیری می کند.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي، عضو مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین هاشم هاشم زاده هریسی از نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار تعدادی از ائمه جماعات، مبلغان و روحانیان تبریز اظهار داشت: رسالت خطیر روحانیت با توجه به شرایط امروز جامعه جهانی به مراتب حساس تر از گذشته شده است.

وی عدالت، مهروزی، اخوت و رحمت را از ویژگی های پیامبر اسلام در تبلیغ مبانی دینی دانست و خاطرنشان کرد: روحانیان به عنوان جانشینان رسالت رسول الله و مبلغان دین الهی بایستی ابتدا عامل و سپس مروج زیبایی های دین مبین اسلام باشند، نباید با ناآگاهی و ندانم کاری ها سیمای دین را زشت جلوه داد.

عضو خبرگان رهبری اخلاق مداری و اخلاص را لازمه و ضرورت فعالیت روحانیت در حوزه تبلیغ دین دانست و گفت: توجه به اخلاص از برخوردهای افراطی و تفریطی و حتی اختلافات جلوگیری می کند، بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی از افراط و تفریط نشأت می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم زاده پیام اصلی قرآن کریم را رحمت، محبت و مهرورزی برای جامعه بشری دانست و تصریح کرد: از دیدگاه مبانی عالی اسلام، عدالت و رحمت واجب شرطی است و جزء لاینفک حکومت اسلامی به شمار می رود، اگر کمی عمیق به فلسفه احکام نگاه شود، خواهیم دید که مجازات مجرمان نیز جزعی از رحمت و مهرورزی اسلام به فرد بزهکار است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران عمل به مبانی قرآنی را لازمه زندگی مورد تاکید اسلام دانست و گفت: رسالت و مسؤولیت خطیر امروز علما و روحانیان جهانی کردن پیام قرآن است، امروز یکی از تحریف‌ های عملی قرآنی این است که با استناد به قرآن در جامعه عمل ناروا و مطابق با تفسیر به رأی صورت گیرد./935/پ202/س
ارسال نظرات