۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۲۱۹۹۹
امام جمعه قم؛

برکت شهریه طلبگی به همه مال دنیا می‌ارزد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری در جمع روحانیان و طلاب مرکز جامع علوم اسلامی گفت:حوزویان با قناعت و دوری از وسوسه‌های مادی مسیر درس خواندن و طلبگی را طی کنند.
آيت الله حسيني بوشهري



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، یک شنبه، نهم بهمن ماه در جمع روحانیان و طلاب سطح مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به فراز «ولاتفتنی بالنظر» از دعای بیستم صحیفه سجادیه گفت: قناعت را سرلوحه زندگی قرار دهید و هیچ گاه به وضع مادی دیگران حسرت نخورید.

وی با بیان این که برخی طلاب با استعداد و هوشمند در بین راه طلبگی با وسوسه‌های مادی این مسیر را رها می‌کنند، ابراز داشت: مراقب زینت های دنیایی باشید و چشم بر این دنیا ببندید و یقین داشته باشید که خیر شهریه طلبگی از بسیاری از اموال دیگر با برکت‌تر است.

امام جمعه قم با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) بیان داشت: چشم دوزی و توجه به اموال دیگران و دنیا موجب غم و غصه دائمی و دوری از درس خواهد شد.

وی در ادامه به زندگی برخی از اصحاب رسول خدا(ص) تا علمای اخیر شیعه اشاره و اظهار داشت: شخصیت‌های بزرگ اسلام در برابر دنیا و اموال زندگی، عزت نفس داشتند و خود را در برابر اینها نفروختند.

آیت الله بوشهری گوشزد کرد: برخی از افراد درصدد هستند با پول، برخی از روحانیان را بخرند و در شرایط های خاص اجتماعی از آنها سوء استفاده کنند لکن باید بسیار مراقب حیله دشمنان باشید.

وی گفت: بر اساس روایت بزرگترین قناعت برای طلاب نا‌امیدی از اموال دنیا است، اینگونه افراد بیشتر مورد لطف خداوند قرار می گیرند و راحت تر می توانند به درس و نماز شب بپردازند./921/پ203/ع

ارسال نظرات