۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۲۰۷۲
مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور روحانیت:

تحریم‌ها نمی‌تواند در مسیر دست‌یابی ایران به پیشرفت‌ها خللی ایجاد کند

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور روحانیت گفت: تهدیدها و تحریم های استکبار جهانی و نظام سلطه نمی تواند خللی در مسیر دستیابی ایران اسلامی به پیشرفت های علمی و اقتصادی در صحنه های بین المللی ایجاد کند.
تحریم‌ها نمی‌تواند در مسیر دست‌یابی ایران به پیشرفت‌ها خللی ایجاد کند
حجت الاسلام محمد کفیلویی، مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور روحانیت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این‌که جایگاه علمی امروز انقلاب اسلامی ایران مطابق آخرین آمار سازمان ملل با رشد بیش از یازده درصدی روبه‌رو است، افزود: تهدیدها و تحریم های استکبار جهانی و سرکردگان آن نمی تواند عزم و اراده ملت ایران را در دست‌یابی به جدیدترین دانش و فن آوری روز سست کند.

وی در ادامه با بیان این‌که با درس گرفتن از مکتب عاشورا و سیره اهل بیت(ع) باید به بصیرت افزایی در تمامی قلمروها پرداخت، تصریح کرد: آمادگی به وجود آمده در سایه پذیرش ولایت و مکتب اهل بیت(ع) در فطرت انسان، قدرت تشخیص قلمروهای حق از باطل را افزایش می‌دهد.

حجعت الاسلام کفیلویی معتقد است با تمسک به ایمان و یقین قلبی به پرودگار و همچنین درک شرایط و موقعیت های حساس می توان توطئه های استکبار جهانی را در منزوی کردن ایران اسلامی خنثی کرد.

این پژوهشگر حوزوی در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما در کنار بحث جدی بصیرت افزایی نیازمند شفاف سازی در تمامی مسائل است.

وی ادامه داد: تبیین صریح این مهم که تصمیم اخیر اروپا مبنی بر قطع مراودات نفتی ایران با چند کشور اروپایی مانند، انگلیس، فرانسه و آلمان که تنها کمتر از 18 درصد از کل معاملات نفتی کشور را شامل می شود نمی تواند در جریان اقتصادی و پولی تاثیر چشمگیری داشته باشد، دشمن را در دستیابی به اهداف شوم خود که همانا ایجاد هراس در بین مردم است، را ناکام می گذارد.

این استاد حوزوی علم حقیقی را در پرتو زیبنده شدن به مبانی بصیرت، معرفت و تقوای دینی ماندگار دانست و اظهار داشت: برای جامعه امروز ما شیوه های تکراری استکبار جهانی دیگر واضح و روشن است و نظام سلطه باید بداند که با ابزارهای اقتصادی نمی‌تواند تأثیر خیزش و خروش بیداری اسلامی شکل گرفته در پرتو انقلاب اسلامی در موقعیت کنونی جهان را انکار کند.

حجت الاسلام کفیلویی‌ اضافه کرد: تنها در بستر عمل کردن به دستورات دینی و تعمیق و ترویج مفاهیم والای دینی می توان در قلمروهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نفوذی پایدار و ماندگار داشت.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه تصریح کرد: استکبار جهانی برای گسترش احاطه سلطه طلبانه خود بر ملت‌ها نمی تواند شاهد خودکفایی و همچنین ارتقای قدرت علمی کشورهای منطقه باشد حال آن‌که ایران اسلامی با تکیه بر قدرت لم‌یزال الهی و توان علمی فرزندان آگاه و متعهد خود امروز توانسته است به برترین دانش های هسته‌ای دست یابد.

حجت الاسلام کفیلویی، ادامه داد: هدف و رسالت جهانی اسلام مقابله با نظام سطله و استکبار جهانی است و مسلما رسیدن به این هدف هزینه هایی دارد که خون هزاران شهید تنها گوشه ای از این هزینه است./936/ت302/س

ارسال نظرات