۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۲۲۰۷۵
عضو خبرگان رهبری:

استمرار زندگی آرمانی بر پایه توحید و معاد امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ترسیم زندگی ایده آل آرمانی با توجه به دو اصل اساسی توحید و معاد ممکن خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمين قريشي
حجت الاسلام سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: استقامت در کارها بدون توجه به اراده خداوند و در نظر نداشتن نظم جهان آفرینش گر چه تا حدی باعث پیشرفت ظاهری و نیل به مقصود می‌شود؛ ولی این پیشرفت به مثابه پیشرفت دول استعمار‌گر است.

استاد تفسیر قرآن، ادامه داد: اگر انسان متعالی در کارها و اعمال روزمره خود استقامت و پشتکار داشته باشد، به واسطه نماز و توجه قلبی به خداوند و در نظر داشتن رضای خدا در اعمال خود به توفیق یقینی و واقعی نائل می‌شود.

وی با بیان این‌که رحمت خداوند دارای دو بعد است، تصریح کرد: وسعت و احاطه یکی از ابعاد رحمت خداوندی است که تمامی ذات جهان را در برمی گیرد چنانچه خداوند فرموده است «وَسِعْتَ کُلَّ شَیْءٍ» و تداوم و همیشگی بودن آن جنبه دیگر بعد رحمانیت خداوند است که اولی رحمت عرضی و دومی همان رحمت طولی است.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به موقعیت سوره «حمد» در زندگی انسان افزود: در این سوره سخن از رحمت واسعه و ابدی خدا و و از معاد و پرستش خدا و مدد خواستن از خداوند در ردیف پاکان عالم است و جامعه انسانی بدون حکومت و عاطفه قابل بقا نیست.

این عضو خبرگان رهبری، با بیان این که پیامبران الهی و مردان خدا با الهام گرفتن از این دو مولفه توانستند موفق شوند، اظهار کرد: استقامت و استمداد از خدا از معدود مولفه‌های است که هم در کارهای فردی و هم در کارهای اجتماعی جریانی مستمر دارد چنانچه اگر فردی استقامت ورزیده و از خدا استمداد طلبد و به نماز برخاسته و «إِیَّاکَ نَعْبُدُ وإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ» بگوید در رسیدن به اهداف متعالی خود به یقین موفق می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که انسان ‌ها باید برنامه‌های زندگی خود را بر پایه رحمت، تعاون و همکاری استوار سازد، خاطرنشان کرد: زندگی ایده آل آرمانی با توجه به دو اصل اساسی توحید و معاد محقق خواهد شد./936/ت302/س
ارسال نظرات