۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۲۲۰۷۶
استاد حوزه علمیه امام خمینی ‌ارومیه:

تبیین جایگاه ولایت فقیه در عرصه حاکمیت دینی رسالت مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، تبیین جایگاه ولایت فقیه در نظام و حاکمیت مبتنی بر آموزه‌ها و معارف ‌اسلام را رسالت مهم مبلغان دینی دانست.
ولايت فقيه/1
حجت الاسلام حیدر آقانژاد، مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این‌که تبیین جایگاه ولایت فقیه در حاکمیت دینی وظیفه مبلغان دینی است، گفت: تبیین احکام نورانی دین مبین اسلام و بیان مفاهیم قرآنی به شیوه مطلوب، از رسالت های اصلی روحانیون در جامعه است.

وی با بیان این‌که نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق مهم در اصلاح جامعه اسلامی است، اظهار داشت: تبیین نقش مقام ولایت فقیه، روشنگری جامعه در مقابل طاغوتیان زمان و همچنین ترغیب جامعه در عمل به وظایف فردی و اجتماعی با الهام گرفتن از مکتب اسلام از دیگر رسالت‌های روحانیون و مبلغان‌ در حاکمیت اسلامی است.

حجت الاسلام آقانژاد درباره چگونگی معرفی اسلام از سوی روحانیون به مردم گفت: حضرت علی(ع) در خصوص چگونگی سخن گفتن با مردم می فرمایند‌‌«کلم للناس علی قدر عقولهم» با انسان ها به اندازه عقل و درایت آنها سخن بگو؛ مبلغان مذهبی با شناخت موقعیت زمانی و مکانی افراد باید جامعه را به سوی سعادت اخروی و بیان روشن هدایت کرده و با استناد به آیات الهی و فرامین ائمه اطهار(ع) ایفای تکلیف کرده و در ارشاد جامعه تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین الگو برای سایر جوامع بشری در دنیای امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با تبعیت و پیروی از ولایت فقیه مسیر و راه انبیای و ائمه معصومین(ع) را طی کرده و به سوی جامعه آرمانی پیش می‌رود.

این مدرس حوزوی تأکید کرد: عملکرد روحانیت در جامعه برای هدایت مردم به صراط مستقیم بوده و با انجام رسالت و وظایف خود در جذب آنان به سوی قرآن و مبانی دینی می‌کوشند.

حجت الاسلام آقانژاد، در خصوص نقش علما و روحانیون در مقابله با تهاجم فرهنگی افزود: روحانیون و مبلغان مذهبی در این زمینه نقش کلیدی دارند و باید مردم جامعه و جوانان را از عواقب سوء تبلیغات بیگانگان و تهاجم فرهنگی آگاه و در ترویج هرچه بیشتر فرهنگ اسلامی در بین اقشار مختلف تلاش کنند./936/ت302/س
ارسال نظرات