۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۲۲۱۴۱

چند خبر فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ انتصاب امام جمعه ملاثانی، فراخوان طراحی نماد گرامیداشت چهارم خرداد، تشکیل کارگروه کنگره بزرگداشت شهدای بنادر و دریانوردی در خرمشهر، پرداخت سه میلیارد ریال وام قرض الحسنه به مددجویان اندیمشک و برگزاری اردوی رزمی فرهنگی بسیجیان دزفول، از عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید شهر ملاثانی با حضور آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان در مسجد حضرت اباالفضل العباس(ع) این شهرستان برگزارشد.

در این مراسم که علما، روحانیان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسؤولان ادارات و ارگان ها و اقشار مختلف مردم ملاثانی حضور داشتند پس از قرائت حکم رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مبنی بر انتصاب حجت‌الاسلام سید عبدالرضا حسینی فرد به عنوان امام جمعه جدید ملاثانی، از همه کسانی که در این مراسم شرکت به عمل آوردند تشکر و قدردانی شد.

همچنین در ادامه این مراسم آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه خوزستان با تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام حمید سیلاوی امام جمعه موقت ملاثانی بر برگزاری هر چه باشکوه تر اقامه نماز تأکید و خواستار همکاری و مساعدت مسؤولان و دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم با امام جمعه جدید این شهر در اجرای هرچه بهتر برگزار شدن نماز جمعه در این شهر شدند.

هیأت های مذهبی مجالس اهل بیت را به مکانی برای تبلیغ نامزدها تبدیل نکنند

حجت الاسلام سعید علی پور رییس سازمان تبلیغات اسلامی اندیمشک در گردهمایی هیأت های مذهبی شاخص اندیمشک، با دعوت مردم نسبت به حضور گسترده در انتخابات، اظهار داشت: مسؤولان هیأت های مذهبی می بایست در جلسات و برنامه های خود مردم را نسبت به حضور گسترده در انتخابات دعوت کرده و از ایجاد فرصت برای بهره برداری برخی از نامزدهای انتخاباتی از این گونه مجالس جلوگیری کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی اندیمشک در ادامه گفت: پرهیز از افراط و تفریط و تزریق شور و شعور در هیأت ها و توجه ویژه به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری و جشن های مذهبی، امری ضروری است که باید به آن توجه بیشتری کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه های آموزشی برای مسؤولان هیأت ها و ارتقاء دانش و بینش دینی و فرهنگی بیان داشت: تقویت فعالیت های قرآنی در هیأت های مذهبی و رشد کیفی آنان به جای رشد کَمی باید در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسؤول با تأکید بر برنامه ریزی برای اعزام مبلغ و سخنران به هیأت های مذهبی اذعان داشت: اهمیت بخشیدن به اقامه نماز اول وقت به صورت جماعت و تقویت و نهادینه کردن هیأت های مذهبی در مساجد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام علی پور با اشاره به حمایت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از تشکل‌های دینی، آمادگی این سازمان را برای تجلیل از نخبگان جوان در امر هیأت داری اعلام کرد و افزود: برای تقویت هیأت ها و بازدهی بیشتر باید از نخبگان جوان در این هیأت ها استفاده کرد و در راستای تحقق منویات مقام عظمای ولایت گام برداشت.

بیش از 50 میلیون ریال به طرح ملی حفظ قرآن کریم اختصاص یافت

حبیب‌الله رمضانی رییس اداره آموزش و پرورش آبادان اظهار داشت: در دی ‌ماه سال جاری برنامه‌های متعددی را در زمینه بهبود وضعیت آموزشی دانش‌آموزان اجرا کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تک‌رقمی شدن رتبه شهرستان آبادان در کنکور سراسری و همچنین هوشمند سازی مدارس شهرستان اشاره کرد.

وی با اشاره به تشکیل شورای قرآن در این اداره گفت: شورای قرآن را با دبیری آموزش و پرورش و با همکاری ادارات شهرستان تشکیل دادیم و علاوه بر آن نسبت به تشکیل ستاد دهه مبارکه فجر به منظور برگزاری برنامه‌های ویژه این دهه در سطح مدارس و آموزشگاه‌های شهرستان اقدام کردیم.

وی در ادامه افزود: برای هوشمند سازی مدارس هیأت امنایی و غیردولتی شهرستان آبادان مقرر شد تا توان مالی این مدارس مورد بررسی قرار گرفته و برای ترغیب آنها به انجام این کار اعضای انجمن مدارس شهرستان از مدارس موفق در امر هوشمند سازی بازدید کرده و برای ادامه این طرح در سایر آموزشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

رمضانی از اختصاص بیش از 50 میلیون ریال از سوی شورای اسلامی شهر آبادان برای طرح ملی حفظ قرآن خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر آبادان به منظور تقویت اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در مدارس شهرستان مبلغ 50 میلیون ریال را به این کار اختصاص داده است.

این مقام مسؤول به بیان برنامه های در دست اقدام اشاره کرد و بیان داشت: در دهه فجر انقلاب اسلامی دو رویداد مهم دانش‌آموزی را اجرا خواهیم کرد که یکی برگزاری المپیاد ورزشی دانش‌آموزان در ورزشگاه تختی آبادان و دیگری برگزاری جشن بزرگ تکلیف دانش‌آموزان آبادان و اروندکنار در روز سیزدهم بهمن ‌ماه خواهد بود.

رییس اداره آموزش و پرورش آبادان در ادامه به بیان دیگر فعالیت های انجام شده از سوی این اداره اشاره و تصریح کرد: توزیع 250 نرم‌افزار جامع طلوع پیروزی به مناسبت دهه فجر، توزیع هزار جلد کتاب نهادینه کردن حجاب در فرزندان، تشکیل کمیته بهداشت روان و پیگیری اعزام مشاور برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری همایش کارشناس مسئولان مشاوره سراسر استان خوزستان به مدت سه روز، از دیگر فعالیت های انجام شده از سوی این اداره است.

رمضانی در پایان سخنان خود به تصویب طرح معافیت 50 درصدی مدارس آبادان از پرداخت هزینه برق مصرفی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح می‌توانیم تا حدی در زمینه رعایت حقوق دانش‌آموزان مثبت عمل کنیم و این طرح به عنوان یک کمک مهم از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس تلقی می‌شود.

فراخوان طراحی نماد گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری دزفول

محمد رضا صفارپور مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول اظهار داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول طی فراخوانی از هنرمندان و صاحب نظران دعوت می کند تا طرح های پیشنهادی خود را جهت طراحی المان گرامیداشت چهارم خرداد به دبیر خانه ستاد چهارم خرداد واقع در مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول ارسال کنند.

وی افزود: علاقمندان باید در طراحی این نماد مقاومت و پایداری مردم دزفول در مقابل موشک باران ها در طول هشت سال دفاع مقدس ،نقش رزمندگان دزفول در عملیات های هشت سال دفاع مقدس و نقش مردم در پشتیبانی از جبهه ها و رزمندگان اعزامی از سایر مناطق کشور در طول هشت سال دفاع مقدس را مدنظر داشته باشند.

صفارپور تصریح کرد: اثر برگزیده به عنوان آرم چهارم خرداد در مکاتبات و تبلیغات محیطی استفاده خواهد شد و به عنوان سنبل مقاومت و پایداری در یکی از میادین شهر دزفول نیز ساخته خواهد شد.

وی مهلت ارسال آثار به ستاد چهارم خرداد واقع در انتهای خیابان کمیل، روبروی امامزاده رودبند، مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول را تا دهم اسفندماه عنوان کرد و افزود: از طراح اثر برگزیده نیز از سوی ستاد چهارم خرداد تقدیر خواهد شد.

کارگروه کنگره بزرگداشت شهدای بنادر و دریانوردی درخرمشهر تشکیل شد

علیجان علی اکبری قائم مقام معاونت اداری مالی سازمان بنادر و دریانوردی با حضور در بندر خرمشهر، دبیرخانه و پنج کارگروه برگزاری اولین کنگره بزرگداشت شهدای سازمان بنادر و دریانوردی را تشکیل داد و آنان را مامور اجرای برنامه های این کنگره نمود.

وی به نقش شهدای والامقام ایران اسلامی اشاره کرد و گفت : شهدا با اهدا جان خود، درس آزادگی و اقتدار را به نسل امروز جامعه آموختند از این رو بزرگداشت مقام و منزلت آنها باید به یک فرهنگ ماندگار تبدیل شود.

این مقام مسؤول تصریح کرد: شهدا توانستند نقش حیاتی و محوری در سرنوشت اسلام و انقلاب اسلامی ایفا نمایند همانا به برکت مفهوم واژه ایثار و شهادت بود که ملت ایران در مقابل دشمنان خارجی قدعلم کردند.

قائم مقام معاونت اداری مالی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: از آنجایی که خرمشهر به عنوان خط مقدم جنگ تحمیلی شهدای فراوانی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد و بندر آن به عنوان نماد بازسازی این جنگ محسوب می شود سازمان بنادر و دریانوردی کشور، بندرخرمشهر را میزبان برگزاری اولین کنگره بزرگداشت شهدای این سازمان انتخاب کرد.

علی اکبری، ضمن مهم ارزیابی کردن اولین کنگره بزرگداشت شهدای سازمان بنادر و دریانوردی ، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر را به ریاست برگزاری این کنگره معرفی کرد تا برنامه های برگزاری کنگره توسط وی پیگیری و به سرانجام برسد.

وی درباره نوع ساختار کارگروه های تشکیل شده، گفت: کارگروه های تشکیل شده شامل کارگروه اجرایی ، فرهنگی ، نظارت ، تشریفات و پشتیبانی می باشد که به همراه دبیرخانه ، زیر نظر مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اجرای برنامه های برگزاری کنگره را برعهده دارند.

علی اکبری، از عزم این سازمان در راستای برگزاری هرچه بهتر این کنگره خبر داد و گفت :سازمان بنادر و دریانوردی، برگزاری این کنگره را بسیار مهم می داند و در همین راستا برنامه ریزی های مختلفی در راستای بهتر برگزار شدن آن انجام داده است.

سه میلیارد ریال وام قرض الحسنه به مددجویان اندیمشک پرداخت شد

میرزا مراد قلاوند رییس کمیته امداد اندیمشک بیان داشت: این تسهیلات در قالب 474 فقره بر اساس نوع درخواست مددجویان با معرفی این نهاد به بانکهای عامل به مددجویان تحت حمایت در شهر اندیمشک و بخش مرکزی پرداخت شده است.

وی گفت: پرداخت این مبلغ به منظور رفاه حال خانواده های تحت حمایت صورت گرفته و از محل منابع قرض الحسنه و اعتبارات این نهاد در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

اردوی رزمی فرهنگی بسیجیان دزفول برگزار می شود

محمد حسن فضیلت پناه فرمانده سپاه دزفول از برگزای اردوی رزمی فرهنگی بسیجیان این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در این اردوی آمادگی که شش روزه بطول می انجامد 24 گردان از نیروهای بسیجی شهرستان دزفول شرکت دارند.

وی هدف از برگزاری این اردوی رزمی فرهنگی را حفظ و تقویت روحیه معنوی و بالابردن توانایی های رزمی گردانهای سپاه ناحیه دزفول عنوان کرد و افزود: نیروهای بسیجی منطقه در این اردو ضمن اعلام آمادگی بار دیگر توان رزمی خود را در دفاع از ارزشهای اسلامی به نمایش خواهند گذاشت.

دهه فجر فرصتی مناسب برای شناخت ارزش ها و آرمان های انقلاب است

کریم بنی تمیم رییس کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی دهه فجر شادگان بصیرت، عشق و علاقه ملت به انقلاب شکوهمند اسلامی را مهمترین عوامل استمرار و پویایی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با حرکتی نورانی و تحقق شعار لااله الاالله نوید بخش تحولات عظیم جهانی بود و امروز به اصلی ترین عامل بیداری و جنبش های اسلامی در اقصی نقاط جهان تبدیل شده است.

بنی تمیم از اعلام آمادگی این شهرستان برای برگزاری با شکوه جشن های سی و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود:در کنار این جشن ها باید تلاش شود فلسفه وجودی انقلاب برای نسل جوان امروز و آینده سازان بخوبی تبین شود.

شهردار شادگان تصریح کرد: در ایام دهه فجر برنامه های متعددی توسط کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر در تمامی شهر و روستاهای شادگان برگزار خواهد شد. /9465/پ203/ص
ارسال نظرات