۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۲۲۱۴۵
چند خبر کوتاه از خوزستان؛

همایش فرزندان مکتب روح الله در اهواز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ اعلام فراخوان چهارمین جشنواره منطقه ای شعر نخل و کارون شوشتر، برگزاری همایش فرزندان مکتب روح الله در اهواز و اعلام برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در دهه فجر از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه در استان خوزستان است.
همایش فرزندان مکتب روح الله در اهواز برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، اعلام فراخوان چهارمین جشنواره منطقه ای شعر نخل و کارون شوشتر، برگزاری همایش فرزندان مکتب روح الله در اهواز، اعلام برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در دهه فجر و حمایت عمرانی اداره تبلیغات اسلامی شوشتر از بیش از 70 مسجد شهری و روستائی از دیگر عناوین اخبار کوتاه در استان خوزستان به حساب می آیند.

همایش فرزندان مکتب روح الله در اهواز برگزار می شود 

همایش فرزندان مکتب روح الله با سخنرانی نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در اهواز 12 بهمن برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش همایش فرزندان مکتب روح الله با شرکت بیش از 350 نفر از دانش آموزان کلانشهر اهواز و سخنرانی حجت الاسلام علی اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، برگزار می شود.

گفتنی است، همایش فرزندان مکتب روح الله با عنوان نقش انقلاب ایران در بیداری اسلامی منطقه، دوشنبه 12 بهمن ماه ساعت 30/8 صبح در تالار مهتاب واقع در بلوار ساحلی اهواز است.

فراخوان چهارمین جشنواره منطقه ای شعر نخل و کارون شوشتر منتشر شد

حجت الاسلام علی فدیعمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر از انتشار فراخوان چهارمین جشنواره منطقه ای شعر نخل و کارون خبر داد و افزود: چهارمین جشنواره منطقه ای شعر نخل و کارون با حضور استان های زاگرس نشین از جمله خوزستان، ایلام، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان، 25 اسفند در شوشتر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این همایش منطقه ای در حال توزیع بین شهرهای استان های زاگرس نشین است، افزود: شاعران می توانند در بخش های آزاد، ایثار و شهادت و نقش عفاف و حجاب در طول دوران دفاع مقدس و در قالب های آزاد و کلاسیک آثار خود را (حداقل سه اثر) با ذکر مشخصات فردی، توضیح سوابق ادبی خود به همراه یک قطعه عکس 4*3 و سی دی آثار به نشانی دبیرخانه چهارمین همایش شعر نخل و کارون واقع در شوشتر،کمیته سوخت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را 15 اسفند عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره با هدف ایجاد بستر مناسب برای رشد و بالندگی شعر انقلابی بنا نهاده شده و تداوم بخشیدن به آن وظیفه ای است که باید به خوبی به انجام برسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شوشتر، خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره شعر منطقه ای نخل و کارون در این وسعت و گستره می تواند در ارتقای سطح شعر متعهد و انقلابی در استان و منطقه تأثیرگذار باشد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ ارزش های هشت سال دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای سرفراز دوران دفاع مقدس و ارج نهادن به موضوعاتی چون مقاومت، ایثار و شهادت و ترویج بیش از پیش فرهنگ عفاف و حجاب با زبان هنر شعر دانست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، در ادامه سخنان خود از برگزاری همایشی با عنوان شعر فجر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این اداره با مشارکت انجمن ادبی اندیشه شهرستان شوشتر به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر همایش شعری را با عنوان فجر در تاریخ 21 بهمن برگزار خواهد کرد.

برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در دهه فجر اعلام شد

عبدالنبی شاکریان، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به تشریح ویژه برنامه‌های این کانون در سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این برنامه‌ها گرامی‌داشت دهه فجر و آشنا کردن اعضای کودک و نوجوان با حوادث و وقایع انقلاب اسلامی ایران است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تغییر فضاسازی مراکز متناسب با ایام‌الله دهه فجر و برگزاری برنامه‌های قصه‌گویی، بیان خاطرات و وقایع انقلاب و معرفی شخصیت امام خمینی (ره) با همکاری مربیان کانون از جمله‌ برنامه‌های در نظر گرفته شده در ایام الله دهه فجر است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تصریح کرد سعی بر این شده است تا برنامه های در نظر گرفته شده با هدف آشنایی و بصیرت نسل جدید با دستاوردهای انقلاب اسلامی صورت گیرد.

شاکریان اظهار داشت: برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقه ادبی و برپایی نشست ادبی، برپایی ایستگاه نقاشی، سفال و خوش‌نویسی، معرفی کتاب با موضوع انقلاب در مراکز کانون، تهیه نشریه ادبی، اجرای سرود، نمایش فیلم، اجرای نمایش عروسکی و شعرخوانی از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده محسوب می شود.

این مقام مسؤول تصریح کرد: فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی در زمینه انقلاب اسلامی، ارسال کتاب و اجرای مسابقه با موضوع انقلاب با حضور اعضای کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی برنامه‌های دیگری هستند که برای برگزاری در مراکز کانون پرورش فکری خوزستان در نظر گرفته شده‌اند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در پایان ابراز داشت: کانون در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب که از 15 الی 21 بهمن 90 در اهواز برگزار می‌شود نیز حضور چشم‌گیری خواهد داشت و در آن فعالیت‌ها و دستاوردهای سی و سه ساله کانون برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

حمایت عمرانی اداره تبلیغات اسلامی شوشتر از بیش از70 مسجد شهری و روستایی

حجت الاسلام شهریاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر ازحمایت عمرانی این اداره از بیش از 70 مسجد شهری و روستایی شهرستان شوشترخبر داد.

وی با اشاره به محرومیت بیشتر مساجد روستائی اظهار داشت: در این طرح سعی شده است تا به مساجد روستائی کمک بیشتری صورت گیرد./9464/پ202/ص
ارسال نظرات