۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۲۱۷۸

برگزاری نشست «‌حقوق بشر و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی‌» در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه فجر نشست تخصصی «‌حقوق بشر و ظرفیت های جمهوری اسلامی‌» به همت دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشراسلامی در تبریز برگزار خواهد شد.
دهه فجر انقلاب اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، کیومرث سلیم زاده، مسؤول برگزاری ستاد دهه فجر دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران برنامه های این کمیسیون برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی را تشریح و خواستار حضور حداکثری جوانان، علاقمندان و به ویژه دانشجویان و اساتید رشته های حقوق و علوم سیاسی در این برنامه ها شد.

وی با اشاره به ضرورت تبیین انگیزه های بشردوستانه انقلاب اسلامی ، برگزاری نشست های مختلف از ابعادحقوقی انقلاب اسلامی را در روشنگری نسل جوان بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: استان های شمالغرب کشور از ظرفیت های علمی و حقوقی بسیاری بالایی نسبت به سایر استان ها برخوردار هستند که لازم است در این زمینه از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در طول ایام دهه فجر علاوه بر 4 نشست حقوقی مختلف در سطح تبریز و شهرهای مختلف برگزار می شود، گفت: افزون بر این؛ کارگاه آموزشی نحوه دادرسی در شوراهای حل اختلاف استان با همکاری مدیریت شوراهای حل اختلاف استان برگزار خواهد شد.

سلیم زاده ادامه داد: توسط کارگروه توسعه کشاورزی و حفاظت از محیط زیست شمالغرب کشور و با همکاری اداره کل دامپزشکی استان، نشست «‌انقلاب اسلامی و امنیت غذایی » 17 بهمن ماه، نشست « حقوق شهروندی و آیین نامه جدید راهنمایی و رانندگی » با حضور وکلا و مسؤولان راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی، نشست « انقلاب اسلامی و حقوق اقتصادی مردم» و همچنین نشست بررسی حقوقی « حقوق بشر و ظرفیت های جمهوری اسلامی برای ارتقای آن» در ایام الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست واگویی نیم قرن مبارزه حق علیه باطل با حضور جمعی از زندانیان سیاسی و مبارزین مسلمان قبل از انقلاب در مسجد حاج خلیل تبریز گفت: این نشست ها که از 19 دی ماه سالجاری در روزهای چهارشنبه هر هفته آغاز شده در ایام دهه فجر نیز تا 29 بهمن ماه ادامه خواهد یافت.

مسؤول برگزاری ستاد دهه فجر دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی افزود: طی این نشست جمعی از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب با ذکر خاطرات دوران زندان به مقایسه نحوه برخورد با زندانیان سیاسی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

به گفته وی غبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان های آنان و همچنین مشارکت در ویژه برنامه انجمن دوقلوها در تبریز، صدور بیانیه و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی می باشد./935/د103/س
ارسال نظرات