۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۲۲۲۱۸

مهلت ارسال مقاله به کنگره نگین هستی تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی گفت: مهلت ارسال مقالات به کنگره ملی نگین هستی تا 22 بهمن ماه تمدید شد.
پيامبر اکرم
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نظر به استقبال پژوهشگران استانی و ملی از این کنگره، مهلت ارسال مقالات به کنگره ملی نگین هستی تا 22 بهمن ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: کنگره ملی نگین هستی که در راستای سلسله همایش های ائمه معصومین(ع) در هر استان برگزار می شود، با محوریت موضوع بزرگداشت پیامبر اکرم(ص) یکم اسفند‌ماه سال‌جاری با حضور اندیشمندان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور در تبریز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که کنگره با محوریت شخصیت پیامبر نور و رحمت، برکات وجودی آن حضرت در وحدت امت اسلامی و تبیین ابعاد شخصیتی رسول گرامی اسلام خواهد بود، افزود: سیره اجتماعی، سیره سیاسی، سیره اقتصادی، سیره تربیتی خاتم الانبیاء(ص)، ولایت از دیدگاه پیامبر اکرم(ص)، نقش اهل بیت از دیدگاه حضرت رسول(ص)، قرآن از منظر پیامبر اکرم(ص) و وحدت فرق اسلامی از دیدگاه پیامبر اکرم(ص) از محورهای ارائه مقالات کنگره ملی نگین هستی هستند.

به گفته وی خاتمیت پیامبر اسلام در ادیان توحیدی، جهاد اقتصادی از منظر پیامبر اکرم(ص)، پیامبراز دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)، نقش ولایت در بیداری امت اسلامی، عزت و استقلال مسلمین از دیدگاه پیامبر اکرم(ص)، علل انحطاط مسلمین بعد از پیامبر اکرم(ص)، وقف در سیره عملی پیامبر اکرم(ص)، نقش و جایگاه وقف در گسترش ارزش های اسلامی و جایگاه اقتصادی وقف از منظر پیامبر اکرم(ص) از دیگر محورهای مقالات ارسالی خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه مقالات ارسالی باید با اصول علمی و پژوهشی تهیه شوند، ادامه داد: اصل مقاله حداکثر 14 صفحه تحت قالب word 2007 و فایل pdf با قلم(فونت) 14 لوتوس در لوح فشرده ارسال شود، افزون بر اینکه ارایه خلاصه، منابع و ماخذ تحت فایل مجزا در لوح فشرده الزامی است.

وی با بیان اینکه منابع و مآخذ بایستی مورد استفاده در صفحه مورد نظر مقاله در پاورقی ذکر شود، گفت: همایش نگین هستی دوشنبه یکم اسفند از ساعت 9 صبح در تبریز- بلوار استاد شهریار- تالار مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون تعداد 2هزار و 829 موقوفه ،13هزار رقبه و 431 امامزاده در سطح استان ثبت شده که از مجموع این امامزاده ها 18 امامزاده فعال می باشد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی نیت محوری موقوفات را شعار سال جاری سازمان اوقاف دانست و گفت: با انعقاد تفاهم نامه ای بین این اداره کل با اداره کل منابع طبیعی استان، مشکل 711 هکتار از منابع طبیعی حل شده و احیای موقوفات مذکور آغاز شده است.

وی همچنین از احیای مقبره حمال تبریزی خبر داد و افزود: در حوزه امامزادگان نیز طرح ساماندهی شاه حسین ولی در دست اجرا بوده و خاک برداری امامزاده سید جمال نیز شروع شده است./935/پ201/س
ارسال نظرات