۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۲۲۲۳۴
عضو خبرگان رهبری:

امام راحل اصل ولایت فقیه را عملا تحقق بخشید

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: امام خمینی(ره)، یکی از ذخایر بزرگ شیعه با بینش فوق العاده سیاسی خود برای نجات ملت ایران از یوغ استبداد، توانست اصل ولایت فقیه را در عمل معنا کند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با مدیران استان آذربایجان شرقی به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی اثبات تئوری حکومت ولایی در جامعه بین الملل بود.

وی با تاکید بر این که دشمنان برای براندازی نظام اسلامی از هر راهی وارد شده اند، افزود: مشکل اصلی امروز دشمنان اثبات کارآمدی احکام دینی در اداره حکومت ها است، از این رو به دنبال تضعیف نظام به ویژه خدشه در چهره روحانیت، مرجعیت و به ویژه ولایت فقیه هستند.

عضو خبرگان رهبری با تشریح فلسفه وجود ولایت فقیه در دوران غیبت، اظهار داشت: قبل لز انقلاب نیز علما و مراجع مختلفی بر اصل ولایت فقیه اتفاق نظر داشتند، اما با انقلاب اسلامی این اصلی مترقی به عینه برای مردم کشور نمایان و آثار و برکات آن نه تنها برای مردم ایران بلکه جهان تشیع آشکار شد.

آیت الله شبستری با تاکید بر این که اصل مترقی ولایت فقیه تنها مختص به بعد از انقلاب اسلامی نیست، گفت: 14 قرن بود که استعمار به وسیله سلاطین جابر و سلطه گران اجازه نمی دادند اصل مترقی و امر مسلم کلامی و فقهی ولایت فقیه در جهان اسلام محقق شود که با عنایات الهی در 12 بهمن ماه 57 این امر صورت عینی به خود گرفت.

وی با بیان این که پیروی از ولی فقیه زمان، همچون تبعیت از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) می باشد، افزود: امام خمینی (ره)، یکی از ذخایر بزرگ شیعه با بینش فوق العاده سیاسی خود برای نجات ملت ایران از یوغ استبداد، توانست اصل ولایت فقیه را در عمل معنا کند.

آیت الله مجتهدشبستری، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران هویتی جهانی به ملت ایران بخشید، افزود: به برکت اصل ولایت فقیه و حمایت های مردمی از رهبری، انقلاب اسلامی به ثمر رسید، دوران ده ساله زعامت امام خمینی(ره) دورانی بسیار افتخارآمیز و سرنوشت ساز بود، البته پس از ارتحال امام نیز رهبر معظم انقلاب ایشان با اقتدار، صلابت و کفایت و تدبیر کشتی انقلاب را هدایت کرده اند./935/پ202/س
ارسال نظرات