۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۲۲۲۴۰
استاندار خوزستان:

پیشرفت‌ های کشور مدیون خون شهدا و تدابیر رهبری است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان پیشرفت‌ های نظام اسلامی را مدیون خون شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: ایران در این 33 سال پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف داشته و زبان‌ زد خاص و عام کشورهای دنیا است.
دکتر حجازي
استاندار استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اهواز، سید جعفر حجازی استاندار خوزستان در مراسم نمادین نواختن زنگ استانی انقلاب که در دبیرستان حضرت‌ زینب(س) اهواز برگزار شد اظهار داشت: این روزها یادآور فداکاری‌های نسل اول انقلاب است و به یقین که آن‌ها در شکل گیری انقلاب سهم بزرگی داشته و از 15 خرداد 42، امام خمینی(ره) را در مقدمات شکل‌گیری و مهیا کردن زمینه‌های انقلاب تنها نگذاشتند.

وی با بیان اینکه وظیفه نسل سوم پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در برابر دشمنان نظام است، بیان داشت: امروز مصادف با آغاز دهه فجر و ورود امام خمینی‌(ره) به وطن و آغاز امامت حضرت امام مهدی(عج) است که این تقارن، مسأله ای بزرگ و با برکت است.

این مقام مسؤول با بیان این‌ که دوران قبل از انقلاب دوران اختناق، زورگویی، ظلم و شرایط سخت بود، تصریح کرد: در انقلاب شاهد حضور جوانان و نوجوانان در صحنه بودیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان علاوه بر درس خواندن وظیفه دیگری هم داشتند که آن نجات کشور خود از دست رژیم طاغوت بود و ما خود شاهد حضور پررنگ‌ جوانان و نوجوانان در صحنه انقلاب بودیم.

وی اظهار داشت: تلاش‌های نسل دوم انقلاب را در سال‌های پایان انقلاب و دفاع مقدس شاهد بودیم، یعنی در همان دورانی که امام خمینی(ره) ‌تازه به میهن بازگشته و دشمن‌های انقلاب جنگ 8 ساله را به ایران تحمیل کردند و ارتش ظرفیت و امکان کامل را برای دفاع از کشور نداشت، شاهد اداره جنگ و فرماندهی لشکرهای بزرگ توسط این نسل بودیم.

استاندار خوزستان خطاب به دانش‌آموزان گفت: کشور ایران طی این 33 سال پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف داشته و زبان‌زد خاص و عام کشورهای دنیا است. این پیشرفت‌ کشور را مدیون خون شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری هستیم.

حجازی در پایان سخنان خود خطاب به معلمان و دانش‌آموزان گفت: آموزش و پرورش علاوه بر این‌ که در توسعه و پیشرفت علم در کشور دخالت مستقیم دارد، خودباوری و اعتماد به نفس را به دانش‌آموزان یاد می‌دهد. اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در این سال‌ها توانسته است جایگاه علمی استان را از رتبه 27 به 14 ارتقاء دهد؛ این کار بسیار ارزشمند و عظیم است./9465/پ202/ص
ارسال نظرات