۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۲۲۷۵
معاون بین الملل حوزه:

حوزویان ضعف اطلاع از خلاءهای موجود در جهان را برطرف کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه عدم اطلاع حوزویان از خلاءهای موجود در دنیا را یک نقص عنوان کرد و گفت: با طراحی سفرهای علمی بین‌المللی می‌توان نسبت به رفع این کاستی امیدوار بود.
حجت‌الاسلام محمدحسن زماني معاون بين الملل حوزه‌هاي علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن زمانی، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه روز پنج شنبه در جلسه دیدار شماری از استادان سطح عالی حوزه علمیه قم فعال در عرصه تبلیغ بین المللی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، بر ضرورت حضور فعال حوزویان در عرصه بین الملل تاکید کرد.

وی حضور حوزویان در عرصه بین الملل را تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف دانست و یادآورشد: برای تبلیغ در عرصه بین الملل باید مبلغانی زبان‌دان تربیت و در این راستا برنامه ریزی خوبی صورت دهیم.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه، رهنمودهای مراجع و علما را در این راستا تاثیرگذار عنوان و تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه و معاونت بین‌الملل در راستای تبلیغ بین‌الملل حوزه برنامه‌ریزی‌هایی را صورت داده‌اند.

وی در ادامه به تشریح مشکلات فراروی حوزویان برای ایفای نقش در عرصه تبلیغ بین‌الملل پرداخت و خاطرنشان کرد: مشکل نخست ما در این عرصه عدم تسلط به زبان است، مشکل دیگر این است که نمی دانیم در دنیا چه خبر است و چه کمبودها و خلاهایی وجود دارد.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه ما از مبانی فقهی، حقوقی و اجتماعی سایر مذاهب دنیا کم اطلاع و یا بی اطلاع هستیم، خاطرنشان کرد: عدم اطلاع حوزویان از مجموعه اندیشه های دینی در علوم انسانی و الهی یک کاستی است که باید برای رفع آن برنامه ریزی کنیم.

معاون بین‌الملل حوزه های علمیه، آموزه های مکتب اهل بیت(ع) را جامع و پاسخگوی تمام نیازها دانست و تاکید کرد: ما گنجی گرانبها به نام قرآن و احادیث داریم اما باید نظام تربیتی، اقتصادی و خانوادگی و اجتماعی از این آموزه ها استخراج شود.

وی اضافه کرد: ما در این عرصه کار زیادی نکرده ایم و باید نهضت علمی در این راستا صورت گیرد و راهنمایی های مراجع در پایه گذاری این مهم بسیار حایز اهیمت است.

حجت الاسلام زمانی عدم اطلاع حوزویان از خلاهای موجود در دنیا را یک نقص قابل توجه دانست و با اشاره به طراحی سفرهای علمی از سوی معاونت بین الملل حوزه های علمیه، تاکید کرد: یکی از برکات این طرح آشنایی حوزویان با کاستی ها و خلاهای موجود در جهان است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان اینکه ظرفیت های موجودی در دنیا باید مورد توجه حوزویان باشد، تصریح کرد: امروز درخواست ها و نیازهای بسیاری در جهان وجود دارد و گسترش سفرهای علمی می تواند زمینه اطلاع‌یابی حوزویان از برنامه ها، خلاها، کاستی ها و نیازها را فراهم کند.

گفتنی است در این دیدار برخی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات