۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۲۲۲۸۸

زمینه های گسترش اسلام در غرب بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ زمینه های گسترش اسلام در غرب امروز در دفتر تبلیغات اسلامی بررسی شد.
همايش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی زمینه های گسترش اسلام در غرب بر اساس پژوهش آماری در جامعه تازه مسلمان های انگلستان، پنج شنبه، سیزدهم بهمن ماه با حضور روحانیان و طلاب و دانش پژوهان در سالن کنفرانس مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست، دکتر لئون موسوی، استاد دانشگاه لنگستر لندن با اشاره به گسترش اسلام در جهان غرب گفت: از صدها هزار مسلمان در اروپا بین شصت تا صد هزار مسلمان در انگلیس وجود دارد و حتی تعدادی از جنگ‌جویان صلیبی نیز مسلمان شده‌اند.

وی مهاجرت را عامل اصلی انتقال اسلام به غرب معرفی و خاطرنشان کرد: اسلام در ابتدای برخورد با مردم اروپا با سوالات گوناگونی مواجه شد و با توجه به این که حقیقت اسلام برای آنان بد توصیف شده بسیاری از سوالات آنان در محور حقیقت اسلام، حقوق زن، کودکان و دشمنان در جنگ است.

این دکترای جامعه شناس قرآن با بیان این که قرآن یکی از عوامل گرایش غرب به اسلام است، اظهار داشت: مردم با شنیدن قرآن احساس آرامش می کردند و حتی می توان گفت ترجمه قرآن آموزنده ترین و بهترین تعلیمات برای دنیای غرب است.

وی با اشاره به این که برای مردم پذیرفتن سه جزء برای خداوند سخت و غیر قابل قبول است، ابراز داشت: توحید دومین عامل علاقه مندی مردم به اسلام است.

دکتر لئون پیامبران و امامان به عنوان الگو و رفتارهای مناسب مسلمانان نظیر خوش صحبتی، خوش رفتاری و مهربانی را از دیگر عوامل پذیرش اسلام در جهان غرب برشمرد و افزود: احساس پوچی در زندگی غرب و گشتن به دنبال سبک جدید زندگی آخرین علت علاقه مندی مردم اروپا به دین مبین اسلام است.

وی واکنش نامناسب اطرافیان، خانواده و بدرفتاری با شخص مسلمان، تهمت به این که آنان با شست و شوی مغزی یا اجبار اسلام را اختیار کرده اند و ارایه اطلاعات غلط از سوی مسلمانان افراطی از چالش‌های پیش روی تازه مسلمانان دانست.

این استاد دانشگاه با بیان این که در غرب فقط ما به عنوان نماینده اسلام سخن نمی گوییم و برخی مانند وهابیان، اسلام غیر واقعی و اسلام خشن را به مردم اروپا معرفی می کنند، اظهار داشت: باید با حضور فعالانه و استفاده از امکانات رایج در انگلیس اسلام حقیقی را معرفی و صدای دیگر افراد را به انزوا ببریم.

وی با اشاره به این که متاسفانه برخی از مسلمانانی که به اروپا می آیند در حفظ ایمان خود تنزل دارند و در کنار اسلام به فرهنگ ملی خود نیز اهمیت می دهند، ابراز داشت: عده ای از نسل جدید امروز ملتزم به اسلام هستند ولی برخی دیگر التزام لازم را ندارند و حتی محیط برخی شهرهای کشورهای اسلامی از لندن نیز بدتر است.

این مسلمان لندن نشین با بیان این که اسلام در همه طبقات مردم انگلیس نفوذ پیدا کرده است و این دین مختص به طبقات پایین نیست، اظهار داشت: از سی سال گذشته تا به امروز اسلام و کمونیسم مورد توجه انگلیسی‌ها بوده است.

وی با اشاره به این که روزی در انگلستان مسیحیت نبود ولی امروز شاهد فراگیری این دین هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مسلمانان در انگلستان امیدواریم روزی این کشور هم یک کشور اسلامی شود.

در پایان حاضرین سوالات خود را مطرح و دکترلئون به کمک مترجم پرسش ها را جواب داد./921/پ202/ع

ارسال نظرات