۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۲۲۳۴۹
آیت الله شبستری:

اسلام، با عظمت هرچه تمام تر در حال گسترش است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: نباید اجازه دهیم انتخابات عامل تفرقه شود، امروز اسلام با عظمت هرچه تمام تر در حال پیشروی است و چشم مسلمانان و آزادگان جهان به پیشرفت های ایران اسلامی دوخته شده است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: انتخابات مهم و حساس مجلس شورای اسلامی، فرصتی برای تجلی وحدت و اقدار ایران اسلامی است.

وی با تاکید بر این که دشمنان به دنبال تکرار حوادث تلخ فتنه 88 و حضور عده ای بی خاصیت در مجلس هستند، خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم انتخابات عامل تفرقه شود، امروز اسلام با عظمت هرچه تمام تر در حال پیشروی است و چشم مسلمانان و آزادگان جهان به پیشرفت های ایران اسلامی دوخته شده است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: نظام اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری از نیازمند مجلسی مقتدر، ولایت مدار و هوشیار است تا با تدوین قوانین جامع، به روز و مبتنی بر احکام الهی، با توطئه های شوم استکبار جهانی مقابله و ایران اسلامی را در مجامع بین المللی سربلند کنند.

آیت الله شبستری حساسیت راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات آینده مجلس در اسفند ماه را یادآور شد و افزود: با توجه به بیداری اسلامی در منطقه و الگوگیری مسلمانان جهان از ملت ایران، ضرورت وحدت میان آحاد ملت بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع جوانان شرکت کننده در اجلاس بیداری اسلامی پرداخت و‌ اظهار داشت: این رهنمودها فقط به جوانان اختصاص ندارد، بلکه تمام مسلمانان جهان باید آنها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پیشرفت‌های چشمگیر علمی جمهوری اسلامی مرهون خودکفایی و اعتماد به نفس جوانان ایرانی دانسته اند، افزود: جوانان مؤمن این سرزمین، در اوج ناباوری دشمنان و به رغم همه کارشکنی‌های آنان، به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند که می‌تواند برای جوانان همه ملت‌های اسلامی، درس‌آموز باشد.

آیت الله شبستری با بیان این که دشمنان به دنبال تزریق احساس ناتوانی در ملت‌های مسلمان و تلقین غیرقابل شکست بودن قدرت‌های جهانی، هستند گفت: رهبر انقلاب اسلامی، قرن حاضر را قرن اسلام و معنویت برشمردند و تاکید داشتند که اسلام، عقلانیت، معنویت و عدالت را همراه یکدیگر به ملت‌ها هدیه می‌دهد و تعالیم پروردگار بر اسلامِ عقلانیت و تفکر و تدبر، اسلامِ توکل بر خدا، اسلامِ جهاد و اسلامِ کار و اقدام، تأکید می‌ کند.

امام جمعه تبریز خواستار توجه جوانان و انقلابیون کشورهای منطقه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حرکت صحیح در بیداری اسلامی شد و اظهار داشت: همان گونه که رهبری هشدار دادند؛ دشمن مشغول طراحی و توطئه است و ملت‌های اسلامی باید با هوشیاری و مراقبت کامل و استفاده از تجربیات دیگران، اجازه ندهند شبکه استبداد جهانی، انقلاب‌ها را از آنها برباید و راه‌های حال و آینده را منحرف کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، بر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه با دوران خفقان و ذلت رژیم ستمشاهی تاکید کرد و گفت: مردم ایران با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی 22 بهمن و ماه انتخابات مجلس بار دیگر ولایت مداری خود و حمایت قاطع از بیداری اسلامی در منطقه را به جهانیان اعلام خواهند کرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این که وضعیت عزتمند و مقتدر امروز ایران اسلامی قابل مقایسته با دوران ذلت رژیم شاهنشاهی نیست، تشریح کرد: پیشرفت هایی که در حوزه های مختلف علمی، عمرانی، بهداشتی و رفاهی بعد از انقلاب صورت گرفته به قدری زیاد است که مشکلات و کاستی های موجود در برابر عظمت پیشرفت ها ناچیز است.

آیت الله شبستری تصریح کرد: دولتمردان باید به دور از غلوگویی، صادقانه عملکرد خود را به مردم گزارش کنند و در کنار پیشرفت ها و اقدامات ارزشمند، ضعف ها و کاستی ها را به مردم ابراز کنند، چراکه مردم نامحرم نظام نیستند و بایستی از وضعیت کشور آگاهی داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری در پایان با قدردانی از خدمات و تلاش های دولت برای پیشرفت روزافزون کشور گفت: نمایندگان مجلس بایستی با بررسی دقیق لایحه بودجه سال 91، از هزینه های غیر ضروری کاسته و مانع افزایش تورم و مشکلات اقتصادی مردم شوند.

وی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را نیازمند کنترل بازار و مقابله با عده ای اخلالگر اقتصادی دانست و تصریح کرد: نباید اجازه داد عده ای سودجو و از خدا بی خبر در این شرایط حساس، با افزایش قیمت های بازار به ویژه مایجتاج مردم در بازار جولان دهند./935/پ201/س
ارسال نظرات