۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۲۲۳۵۰
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

شورای امنیت عروسک خیمه شب بازی آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اهمیت سه گانه توانمندی، مهار فتنه ها و اعطای حقوق ملت در خط مشی سیاسی حزب الله، شورای امنیت را عروسک خیمه شب بازی آمریکا و غیرقابل اعتماد دانست.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در نشستی با جمعیت مودت لبنان، تاکید کرد: حزب الله در خط مشی سیاسی خود بر سه امر تاکید دارد که عبارتند از سه گانه توانمندی، مهار و فرونشاندن آتش فتنه و اعطای حقوق ملت.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به وجود دو رویکرد مختلف در لبنان، افزود: از یک سو، گروهی خواستار دفاع از لبنان است و از سوی دیگر، گروهی به دنبال برگزیدن گزینه های در راستای طرح آمریکایی ـ صهیونیستی است و آنچه در مرزهای شمالی کشور رخ داده است، اتفاقی ساختگی برای تخریب لبنان و بر علیه منافع کشورمان است.

گفتنی است که اخیرا درگیری هایی در مرزهای لبنان با سوریه روی داده که موجب اعتراض هر دو طرف سوی و لبنانی شده است. با استمرار قاچاق سلاح به سوریه از مرز لبنان، دمشق خواستار استقرار ارتش لبنان در مرز با سوریه شده بود تا رخدادهای غیرقانی در این منطقه جلوگیری شود. از سوی دیگر، پیامدهای بحران سوریه و فعالیت گروهک های تروریستی مسلح همچنان ادامه دارد و این امر منجر به افزایش شمار پناهندگان سوریه در لبنان شده است.

این در حالی است که علی عبدالکریم علی، سفیر سوریه در بیروت با اعلام اینکه بیشترین حجم قاچاق سلاح به خاک سوریه از مرز کشور برادر لبنان صورت می گیرد، سیاست «عدم دخالت» لبنان در موضوع سوریه را خاطرنشان ساخت و گفت: قاچاق سلام، افراد مسلح و ورود مزدوران به خاک سوریه از مرز لبنان با سیاست عدم دخالت سازگار نیست.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به تلاش آمریکا برای جبران شکست های پیاپی خود در منطقه، ابراز داشت: تا زمانی که با حفظ استقلال خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم، علیرغم تمامی مشکلات راهمان را ادامه خواهیم داد. شورای امنیت نیز عروسک خیمه شب بازی آمریکا است و واشنگتن آن را به هر سویی که بخواهد، می برد. لذا ما برای اداره امور به شکل صحیح نمی توانیم به شورای امنیت تکیه کنیم.

وی با ابراز خرسندی نسبت به عملکرد کنونی مقاومت، اطمینان داد که علیرغم همه اهانت ها، دروغ پردازی ها و جنجال آفرینی هاعلیه حزب الله، مقاومت عملکرد خود را در بهترین حالت نگاه خواهد داشت و گفت: هیچ یک از این اقدامات بر ما تاثیر نخواهد گذاشت؛ چراکه آنها فریاد می زنند و ما عمل می کنیم و فریادهای آنها به باد خواهد رفت در حالی که عمل را در زمین ریشه خواهد دواند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان تاکید کرد: ما تلاش می کنیم تمامی دسیسه های برای فلج ساختن لبنان را ناکام سازیم و اطمینان داریم که با آمادگی کامل، وظایف خود را بر عهده خواهیم گرفت و به انجام خواهیم رساند تا هرچه بهتر بتوانیم از لبنان و سازندگی میهن خود دفاع کنیم./981/ب902/گ
ارسال نظرات