۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۲۴۱۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

بیداری اسلامی یکی از نشانه های انقلاب عظیم اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، انقلاب اسلامی را معجزه قرن حاضر معرفی کرد و گفت: بیداری اسلامی در خاورمیانه تنها یکی از نشانه های این انقلاب عظیم اسلامی است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در حاشیه برگزاری برنامه های چهارمین روز دهه مبارک فجر، با گرامیداشت این ایام، گفت: سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال با هفته وحدت و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) تقارن پیدا کرده است.

وی با بیان این که دهه فجر امسال رنگ و بوی نبوی و ولایی دارد، افزود: این دهه با سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) تقارن یافته و در ادامه نیز به میلاد مسعود نبی مکرم اسلام و حضرت امام جعفر صادق(ع) منتهی شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود با بیان این که آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی باید بیشتر برای نسل جوان جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: اگر نوجوانان و جوانان کشورمان به خوبی با ارزش های انقلاب آشنا شوند به یقین فریب توطئه های شوم دشمنان  را نخواهند خورد.

حجت الاسلام یاری با بیان این که دشمنان نظام بیش از سه دهه است که در پی خدشه دار کردن آرمان های انقلاب و بی هوایت کردن نسل جوان هستند، تصریح کرد: نهادینه کردن آرمان های انقلاب در میان نسل جوان مانع از تحقق اهداف و برنامه های منافقانه آنها در کشور خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به مهم ترین برنامه های این اداره کل در دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: به منظور انتقال پیام و گفتمان انقلاب به نسل جدید تعداد 70 گفتمان در مساجد و مدارس و دانشگاه ها برگزار می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، دعوت از استادان و مبلغان برجسته را از برنامه های ویژه ایام الله دهه فجر به منظور تبیین آرمان های انقلاب اسلامی نام برد و گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه و حوزه علمیه از تهران و قم جهت برنامه های ویژه در مساجد و مجامع علمی دعوت شده است.

حجت الاسلام یاری همچنین از اعزام 200 نفر از مبلغان دینی به مساجد، مجامع علمی و فرهنگی گیلان خبر داد و بیان داشت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه آن با سه دهه اخیر از مهم ترین اهداف اعزام مبلغان دینی در این ایام است.

وی همچنین برنامه ریزی در مدارس را از اولویت اصلی برنامه های دهه فجر دانست و خاطرنشان کرد : با هماهنگی قبلی که صورت گرفته 300 نفر از ائمه جماعات مدارس با حضور در مدارس خاطرات انقلاب را بازگو خواهند کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به برگزاری جشن های ویژه در مساجد تصریح کرد: علاوه به برگزاری جشن های پیروزی انقلاب در سطح مساجد استان، 33 مراسم ویژه در 33 مسجد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود با اشاره به تقارن هفته وحدت و دهه فجر افزود: برگزاری همایش وحدت با حضور روحانیان و علما شیعه و سنی در شهرستان تالش و جشن های ویژه وحدت در مساجد شهرستان های غرب استان و دیدار روحانیان و علما تشیع و تسنن با نماینده محترم ولی فقیه در گیلان از دیگر برنامه های این اداره کل در این دهه خواهد بود.

حجت الاسلام یاری با بیان این که آغاز دهه فجر امسال مصادف شده است با سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) اذعان داشت: همزمان با سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) با هماهنگی به عمل آمده با اداره آموزش و پرورش در کلیه مدارس زنگ انتظار نواخته شد./950/پ 202/س
ارسال نظرات