۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۲۴۲۳
عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب:

وحدت، علت محدثه و مبقیه انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه، از وحدت به عنوان علت محدثه و مبقیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و تعامل بین مراجع را خواسته حوزویان و دانشگاهیان دانست.
  

 مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی احتشام، عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه، روز شنبه در دیدار شماری از استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله نوری همدانی، از موضع گیری صریح این مرجع تقلید در حمایت از نظام و رهبری تجلیل کرد.

وی حضرت آیت الله نوری همدانی را یکی از ارکان و استوانه‌های انقلاب و نظام اسلامی دانست و بیان داشت: این مرجع تقلید چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مؤثرترین شخصیت ها در دفاع از نظام، امام و رهبری بوده‌اند.

این استاد حوزه در ادامه از اتحاد به عنوان علت محدثه و مبقیه نظام مقدس اسلامی یاد کرد و گفت: امام، مقام معظم رهبری و همه مراجع عظام تقلید بر این نکته تاکید دارند که علت محدثه و مبقیه نظام مقدس اسلامی وحدت و اتحاد کلمه بوده است.

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه اضافه کرد: اگر احتمال دهیم صد سال دیگر یکی از این دو رکن دچار خسارت شود باید از امروز به فکر باشیم چراکه در غیر این صورت متضرر خواهیم شد.

این استاد حوزه با تاکید براینکه از حالا باید به فکر باشیم که اتحاد ملت و نظام خدشه دار نشود، اظهار داشت: برای تحقق این اصل مهم باید با بصیرت اقدام کنیم، خوب بفهمیم و به موقع عمل کنیم.

وی اضافه کرد: برخی از افراد و شخصیت ها خوب می‌فهمند اما دیر عمل می کنند، حضرت آیت الله نوری همدانی به عنوان یک شخصیت برجسته و مرجع تقلید هم خوب تشخیص می دهند و هم به هنگام و شجاعانه وارد عمل می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعامل مراجع با همدیگر جزو مطالبات اصلی حوزویان و دانشگاهیان است، تاکید کرد: یکی دیگر از اموری که می بایست مورد توجه قرار گیرد، تعامل بیش از پیش اساتید با مراجع تقلید و علما است.

حجت الاسلام احتشام با بیان اینکه تعامل بین حوزه، اساتید، مراجع و نظام برای حفظ اتحاد کلمه امری ضروری است، اظهار داشت: افرادی که در این جلسه حاضر هستند در راستای تقویت اتحاد امت برای دفاع از آرمان های انقلاب، امام و رهبری فعالیت می کنند.

وی وحدت در حوزه را امر کلیدی عنوان و اضافه کرد: امیدواریم تشکل خوبی داشته باشیم تا بتوانیم در مواقع ضروری برای حمایت از نظام و رهبری اقدام کنیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات