۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۲۲۴۴۵
آیت الله موسوی جزایری:

ولایت پذیری مردم باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز اظهار داشت: صبر و استقامت، اخلاص، ایثار، شهادت طلبی و ولایت پذیری که مصداق بارز حدیث حضرت امیرالمؤمنین(ع) است باعث پیروزی این ملت شهید پرور شد.
آيت الله موسوي جزايري - امام جمعه اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، روز گذشته در دیدار خانواده های شهدا و ایثارگران اهواز با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران کربلای دیگری در قرن معاصر است، گفت: شجره تنومند دین مبین اسلام، نخستین بار در عاشورای امام حسین(ع) و دومین بار نیز در کربلای امام خمینی(ره) به خون شهدای اسلام آبیاری شد.

وی افزود: یک بار دیگر در قرن اخیر، کربلای دیگری به پا خواست که به وسعت سرزمین ایران بود در آن روزگار یاران سیدالشهداء(س) 72 نفر بودند و امروز یاران انقلاب به ده ها میلیون نفر رسیده است و حماسه دیگری با شعار « نهضت ما حسینی رهبر ما خمینی است » خلق کردند.

شهادت طلبی و ولایت پذیری مردم باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد

امام جمعه اهواز با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر این که « فلما رأی الله صدقنا أنزل علینا النصر »، عنوان داشت: صبر و استقامت، اخلاص، ایثار، شهادت طلبی و ولایت پذیری که مصداق بارز حدیث حضرت امیرالمؤمنین(ع) است باعث پیروزی این ملت شهید پرور شد.

وی به بیان نتیجه فداکاری، شهادت طلبی و حماسه ملت ایران اشاره کرد و افزود: مصمم تر و قویتر شدن ملت به ادامه راه قیام خودشان و مأیوس کردن نظام شاهنشاهی تا رسیدن به مرز پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 نتیجه از خود گذشتگی های مردم است.

آیت الله موسوی جزایری به بیان خاطره ای از نقش روحانیون در زمان انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: روحانیون و علمای اهواز همه با هم در زمان اوج راهپیمایی های مردم در عباسیه اهواز تحصن کردند، کار به جایی رسید که استاندار و فرماندار نظامی خواهش می کردند که تحصن خودمان را بشکنیم اما خوشبختانه پذیرفته نشد و مردم هم دور عباسیه اهواز تظاهرات می کردند ولی متأسفانه با تانک به مردم حمله شد، اما شعار « نهضت ما حسینی رهبر ما خمینی است» را به اثبات رساندیم و به هدف خود نائل آمدیم.

وی تصریح کرد: بازگشت امام خمینی(ره) و نجات ایشان از قلب اروپا ، از امدادهای غیبی و عنایات امام زمان(عج) است که شبیه به یک معجزه الهی بود.9463/پ202/ص
ارسال نظرات