۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۲۲۴۶۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح گل گشت در دزفول، برگزاری مراسم میهمانی از لاله ها در شوش و تجلیل از برترین های جشنواره خوشنویسی امام علی (ع) در اندیمشک از مهم ترین اخبار این استان به شمار می‌آیند.
دهه فجر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عطر افشانی و گلباران گلزار شهدای اندیمشک همزمان با دهه فجر، برگزاری مراسم میهمانی از لاله ها در شوش، تجلیل از برترین های جشنواره خوشنویسی امام علی (ع) در اندیمشک از جمله اخبار این استان است.

طرح گل گشت انقلاب در مدارس دزفول اجرا می شود

علی ابراهیم پور ، معاون پژوهشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش از اجرای طرح گل گشت انقلاب به مناسبت دهه فجر در مدارس شهرستان دزفول با محوریت خاطره گویی مبارزان انقلابی خبر داد و افزود: این طرح به مناسبت دهه مبارک فجر اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح خاطر نشان کرد: این طرح با هدف آشنایی دانش آموزان با دوران انقلاب ،تبیین و توصیف اهداف انقلاب اسلامی برای نسل چهارم انقلاب و بیان رویدادهای آن برای دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان شهرستان دزفول تا بیستم بهمن ماه ادامه می یابد.

ابراهیم پور در ادامه افزود: با توجه به اینکه ارتباط چشمی تأثیر بیشتری در یادگیری دارد 15 نفر از مبارزان نیروهای انقلابی و زندانیان سیاسی دوران انقلاب به همراه دانش آموزان در خانه مخفیانه گروه منصورون، بازداشتگاه ساواک، محل سابق شهربانی، حوزه علمیه آیت‌الله معزی، میادین و محل‌های درگیری نیروهای انقلابی دزفول حضور می یابند و به بیان خاطرات خود از زمان انقلاب برای دانش آموزان می پردازند.

وی تصریح کرد: این طرح برای 100 مدرسه راهنمایی و دبیرستان در سطح شهر و روستاهای دزفول اجرا می شود و حدود 25 هزار نفر از دانش آموزان این مقاطع در اجرای این طرح شرکت خواهند کرد.

مراسم میهمانی از لاله ها درشهرستان شوش برگزار شد 

به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مراسم میهمانی از لاله ها در گلزارهای شهدای شهرستان شوش برگزار شد.

در این آیین معنوی که خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، مسوولان، بسیجیان و اقشار مختلف مردم شهرستان شوش حضور داشتند.

امام جمعه شوش با بیان این که خون پاک شهدا و رشادت های آنان برای همیشه تاریخ پشتوانه نظام اسلامی است اظهار داشت: امروز همه ما مدیون خون پاک شهدا و خانواده های آنان هستیم.

وی گفت: شهیدان مایه فخر این مملکت و خانواده معظم شهدا دینی بزرگ بر گردن ملت دارند و خدمت به این قشر ارزشمند انقلاب و نظام ،توفیق الهی و سربلند بیرون آمدن از آزمون بزرگ خدمتگزاری به ملت است.

در این مراسم شرکت کنندگان با حضور بر سر مزار شهدا، با قرائت فاتحه و تقدیم شاخه گل، یاد و خاطره دلاور مردیهای شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

برترین های جشنواره خوشنویسی امام علی (ع) در اندیمشک تجلیل شدند 

برترین های جشنواره استانی خوشنویسی امام علی (ع) طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان و علاقه مندان به هنر خوشنویسی در تالار خورشید شهرستان اندیمشک تجلیل شدند.

در ابتدای این مراسم ناصر چنانی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: شرکت علاقمندان بسیار در این جشنواره ما را برای برگزاری هر چه بیشتر چنین جشنواره هایی ترغیب می نماید.

چنانی افزود: قران کتاب عظیم مسلمانان خود مانند محتوای آن یک نوشته مقدس است که در طول تاریخ، خوشنویسان کشورهای اسلامی در نگارش آن به زیباترین سبک ها و شیوه ها بریکدیگر سبقت گرفته اند.

وی گفت: از این رو می توان باور داشت که هنر خوشنویسی نخست در نگارش قرآن کریم و ادعیه و کتب مشهور شکل گرفت و سپس خود به مثابه هنری مستقل نیز جلوه نموده و با فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی پیوندی دیرینه یافته است.

چنانی تاکید کرد: قلم هنرمند موثرترین ابزار انتقال ارزش ها در عصر حاضر است و همه هنرمندان متعهد وظیفه دارند برای ترویج فرهنگ های ارزشی و اسلامی بیش از گذشته تلاش کنند.

در ادامه این مراسم، کرامت میری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک نیز استفاده از هنر در انتقال دستاوردهای دینی را ضروری خواند و گفت: در شرایط کنونی که با هجمه جنگ نرم دشمن روبه رو هستیم، هر هنرمندی که در زمینه ارزشهای اسلامی کاری انجام دهد، گویی سلاح بر دست گرفته و در جنگ حاضر شده است.

میری افزود: اثر هنری باید راهگشا و راهنما باشد و به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر جامعه از هنر فاخر برخوردار نباشد، نمی تواند پیام انقلاب را به آیندگان منتقل کند و لذا نسل جوان امروز نیازمند هنر ارزشی است.

وی با تاکید براینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تاسی از آرمان های انقلاب ، رشد زیادی در عرصه هنر و بویژه هنر خوشنویسی ایرانی داشته ایم ابراز امیدواری کرد شاهد برگزاری هر چه بیشتر چنین جشنواره هایی در سطح استان باشیم.

در این آیین در بخش نقاشی خط از ایمان آلبو غبیش و زهره قنواتی از ماهشهر و صالح زاد محمودی از خرمشهر ،در بخش چلیپا فیروز نصیری از اندیمشک و عبدالرضا سروستانی از اهواز،در بخش قطعه مصطفی اگزرشنی از خرمشهر و در بخش سیاه مشق وحید بخت از بهبهان،فیصل طیار زاده از سربندر ، ابراهیم دلاوران از شوشتر و علی شاولی از ایذه با هدایایی به رسم یادبود و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

گلزار شهدای اندیمشک عطر افشانی و گلباران شد 

به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اقشار مختلف مردم شهید پرور اندیمشک روز جمعه با گلباران کردن و عطرافشانی گلزار شهدای این شهرستان بار دیگر با آنان تجدید میثاق کردند.

در این آیین، نورالله میرعلایی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اندیمشک گفت: امروز در سایه از خودگذشتگی و ایثارگری های شهدای جلیل القدر انقلاب اسلامی ما به درخت تنومندی تبدیل شده که دشمنان خود را در رسیدن به اهداف شوم ناکام گذاشته است.
میرعالی افزود: شهدای ما همواره الگوهای فداکاری و از خودگذشتگی در راه ارزشهای اسلام و انقلاب هستند.

وی خاطر نشان کرد: این انسانهای نیک اندیش با لبیک به ندای ولی فقیه زمان خویش امام راحل عظیم الشان در حقیقت از ارزشهای اسلام ناب محمدی با جان و دل دفاع کردند.

در این مراسم که خانواده های معظم شهدا،نیروهای نظامی و انتظامی ،جانبازان ، آزادگان ،ایثارگران , مسوولین و گروههای مختلف مردمی حضور داشتند با قرار دادن گل بر مزار شهدا و عطر افشانی به مقام شامخ آنان ادای احترام و با آنان تجدید میثاق کردند.

گفتنی است شهرستان در طول 8 سال جنگ تحمیلی بیش از هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./9464/پ202/ص
ارسال نظرات