۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۲۲۴۸۱

آمریکایی ها در حمایت از ایران راهپیمایی کردند

خبرگزاری رسا ـ هزاران تن از شهروندان آمریکایی و کانادایی در اعتراض به سیاست های دشمنانه آمریکا علیه ایران راهپیمایی کردند.
راهپيمايي شهروندان آمريکايي در حمايت از ايران راهپيمايي شهروندان آمريکايي در حمايت از ايران راهپيمايي شهروندان آمريکايي در حمايت از ايران
به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران تن از شهروندان آمریکایی و کانادایی در حمایت از جمهوری اسلامی ایران و اعتراض به تهدیدات صورت گرفته توسط مقامات آمریکایی علیه این کشور در شهرهای مختلف راهپیمایی کردند.

راهپیمایی کنندگان در این تظاهرات که با عنوان «روز جنبش مردمی» در بیش از هشتاد شهر آمریکا و کانادا برگزار شد نسبت به پیامدهای حمله نظامی آمریکا به ایران هشدار دادند.

صدها تن از شهروندان نیویورک آمریکا در میدان تایمز سکویر در مرکز این شهر تجمع کرده و سپس تا مقر سازمان ملل و سفارت رژیم اشغالگر قدس راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان پلاکارد بسیار بزرگی که روی آن «نه به جنگ، نه به مجازات، نه به تحریم، نه به دخالت و نه به ترور» نوشته شده بود را حمل می کردند به شدت نسبت به دخالت آمریکا در امور داخلی ایران، اعمال تحریم و ترور دانشمندان هسته ای این کشور را محکوم ساختند.

معترضان که بر مسالمت آمیز بودن این راهپیمایی ها تاکید می ورزیدند از سیاستمداران آمریکایی خواستند به تهدیدات دشمنانه علیه جمهوری اسلامی ایران پایان داده و تحت تاثیر لابی صهیونیسم و تهدید به حمله نظامی به ایران قرار نگیرند.

تعدادی از شهروندان آمریکایی نیز عکس های شهید مصطفی احمدی روشن را حمل کرده بودند و بدینوسیله خشم و انزجار خود را از سیاست های ترور آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

هزاران تن از شهروندان آمریکایی و کانادایی نیز در اقدامی مشابه در شهرهای مختلف خصوصا لس آنجلس، شیکاگو، سان فرانسیسکو، واشنگتن، بوستون، فیلادلفیای آمریکا و کالغاری و فانکوفر کانادا به راهپیمایی پرداختند.

خانم دیبرا سویت، مدیر یکی از مراکز حقوق بشر آمریکا که در این راهپیمایی حضور داشت با اشاره به اینکه ایران هیچ فعالیتی انجام نداده که مستحق حمله نظامی باشد تهدیدات صورت گرفته از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران را به شدت محکوم کرد.

ریچارد گریو، عضو مجموعه بروکلین برای صلح آمریکا از مخالفت قاطع ملت آمریکا با دشمنی های مقامات این کشور با ایران خبر داد و تاکید کرد: آمریکا که هزاران بمب اتمی را در اختیار دارد و نباید به خود این اجازه را بدهد که درباره برنامه هسته ای اظهار نظر کند.

وی همچنین از پیامدهای منفی حمله نظامی به ایران یاد کرد و اظهار داشت در صورتی که آمریکا به ایران حمله کند باید در انتظار فاجعه ای بزرگ برای خود و سراسر جهان باشد./980/ب901/گ
ارسال نظرات