۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۲۲۴۸۳
آیت الله خاتمی در گفت و گو با رسا:

حضور در انتخابات مقدمه حفظ نظام اسلامی است/ نامزدها و هواداران آنها تابع قانون باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انتخابات را تداوم بخش مشروعیت نظام مقدس اسلامی دانست و با بیان اینکه حضور در این عرصه مقدمه حفظ انقلاب است، از نامزدها و هواداران آنها خواست به اخلاق انتخاباتی و سیاسی پایبند باشند و به قانون تمکین کنند.
آيت الله خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي
آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضور در عرصه انتخابات را یک مساله بسیار مهم ارزیابی کرد.

این عضو جامعه مدرسین علمیه قم با بیان اینکه انتخابات در حقیقت اعمال حق و تکلیف است، افزود: این حق مردم است که پای صندوق های رای بیایند و در تعیین سرنوشت کشور دخیل و مؤثر باشند و از سویی دیگر حضور در عرصه انتخابات نوعی تکلیف است چراکه این مهم مقدمه حفظ نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، تصریح کرد: حضور در انتخابات نیز که مقدمه واجب است، متصف به وجوب می شود و همه باید در انتخابات شرکت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید براینکه انتخابات در حقیقت تداوم بخش مشروعیت نظام مقدس اسلامی را نشان می دهد، بیان داشت: همه دلدادگان نظام اسلامی پای صندوق های رای می آیند و کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: از سویی دیگر افرادی که در تعارض با نظام اسلامی هستند، دعوت به تحریم انتخابات می کنند، اما به فضل خدا ناکام خواهند شد و مردم باشکوه و پرشور در انتخابات شرکت خواهند کرد.

آیت الله خاتمی با ذکر این نکته که نباید انتخابات مجلس را با انتخابات ریاست جمهوری قیاس کرد، گفت: هر یک از این انتخابات ها شرایط و خصوصیات خاص خود را دارد و ما امیدواریم و از خداوند می خواهیم که تمامی انتخابات هایی که در کشور برگزار می شود، باشکوه و پرشور باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود کاندیداهای انتخابات و هواداران آنها را به رعایت اخلاق انتخاباتی و سیاسی توصیه کرد و گفت: در این مساله نباید تخریب، اتهام، فحاشی و هتاکی وجود داشته باشد و همه نامزدها و هواداران آنها باید به قانون تمکین کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه باشکوه تهران، افزود: حضرت آقا در بیانات خود به این نکته اشاره داشتند که رد صلاحیت برای نمایندگی مجلس به معنای سقوط از ارزش ها نیست و فردی که واجد شرایط برای حضور در مجلس شناخته نشده، این گونه نیست که در سایر عرصه ها نیز شایستگی نداشته باشد.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: شورای محترم نگهبان قانون اساسی نیز به این نکته توجه لازم را دارد و اعضای این نهاد برجسته نهایت دقت و تامل را در این خصوص به عمل خواهند آورد. /924/ت301/ج
ارسال نظرات