۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۲۲۴۹۱

همایش وحدت و بیداری اسلامی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، همایش وحدت و بیداری اسلامی در تالار علامه امینی حوزه علمیه تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام محمود لطيفي، مدير استاني جوزه هاي علميه آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، همایش وحدت و بیداری اسلامی امروز با حضور معاون امور بین الملل حوزه های علمیه کشور و طلاب مدارس علمیه تبریز در تالار علامه امینی حوزه علمیه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: هفته وحدت یکی از یادگارهای ارزشمند نهضت تاریخی امام راحل است که هنوز هم امت اسلامی از برکات این وحدت بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نخستین بارقه های وحدت میان مسلمانان را رقم زد، خاطرنشان کرد: سقوط دیکتاتورهای دست نشانده غرب در منطقه نشان از صدور آرمان های وحدت بخش امام راحل و انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام لطیفی تصریح کرد: در چنین شرایطی آیا هنوز هم اندیشه ها و افکار بایستی در چاردیواری مدارس علمیه محدود باشد؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم حرکتی بوده که صورت گرفته و امروز باری است که بر دوش روحانیت قرار گرفته، حوزه های علمیه باید هدایتگر نهضت بیداری اسلامی باشند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر این که طلاب و روحانیان وارثان انقلاب الهی هستند، افزود: همانطور که روحانیت آغازگر نهضت اسلامی در سه دهه پیش بود، امروز نیز هدایتگر و بیدارگر این جریان باشد، باید تا آخر ایستاد و از مسؤولیت هایی که بر دوش حوزه قرار گرفته، با عنوان فرصتی برای گسترش آرمان های الهی این انقلاب نگاه کرد.

وی با بیان اینکه همچنان باید خود را آماده پذیرش مسؤولیت سنگین تر کنیم، گفت: رسیدن به 22 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی با بسیاری از مشقت ها همراه بود؛ اما تداوم این انقلاب کار الهی است که قطعا خداوند این لطف را به ملت ایران عنایت کرده است.

حجت الاسلام لطیفی در پایان طلاب، روحانیان و فضلای حوزه های علمیه را پرچمداران نهضت الهی امت اسلامی دانست و اظهار داشت: اکنون دوران نقش آفرینی روحانیت برای جهت‌دهی به مسیر انقلابی مستضعفان جهان تا ظهور آخرین منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) است.

گفتنی است، این همایش با حضور طلاب حوزه های علمیه طالبیه، حضرت ولی عصر(عج) و سفیران هدایت تبریز همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات