۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۲۲۵۱۶
استاندار خوزستان:

انقلاب اسلامی صدای آزادی‌خواهی دینی را به گوش جهانیان رساند

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان اظهار داشت: باید عظمت این انقلاب را درک کرده و بدانیم با چه کارهای ارزشمند و چه جان‌نثارهای بزرگی این انقلاب صورت گرفت و در دوران دفاع مقدس تثبیت شد و این راهی است که همه مردم ایران باید آن را ادامه دهند.
سيد جعفر حجازي ، استاندار خوزستان استاندار خوزستان
سید جعفر حجازی استاندار خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: در این دهه پیروزی انقلاب، نهضت های آزادی خواه مردم کشورهای مسلمان به پیروی از راه و روش مردم ایران در دوران آغازین انقلاب اسلامی ایران علیه استبداد و استکبار جهانی قیام کرده و خواستار عدالت اسلامی در کشور خود هستند.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی، صدای آزادی خواهی و تحولات فرهنگی و دینی را به گوش جهانیان رساند؛ از آثار آن می توان به راه اندازی قیام های آزادی خواهانه در کشورهای مسلمان عربی اشاره کرد.

حجازی ادامه داد: سالگرد سی‌ و چهارمین انقلاب اسلامی و این ایام خجسته، شاهد آغاز پیروزی ‌های جدیدی برای مسلمانان جهان در همه عرصه‌های بین‌المللی و در بخش‌های سیاسی، فرهنگی و علمی و آزادی خواهی مسلمانان و مظلومیت جهان است؛ هرچه زمان از انقلاب 1357 بگذرد با عظمت این انقلاب و عظمت راه امام راحل (ره) و عظمت بزرگواری امام (ره) و عظمت تأثیر‌گذاری انقلاب و عظمت آنچه خداوند به این مملکت و مسلمانان عنایت کرده آشناتر می‌شویم.

وی بیان داشت: اگرچه حکومت‌های استکباری و ظالم و دولت‌های وابسته به آنها سعی بر تفرقه‌افکنی بین مردم و جمهوری اسلامی را دارند اما همه این تلاش‌ها با شکست مواجه شده است.در دوران انقلاب و دفاع مقدس بیشتر رزمندگان از نسل دانش‌آموز و دانشجو بودند که توانستند این پیروزی را به ارمغان آورند و در صحنه سازندگی و پیشرفت علم و تعالی کشور گام بردارند.

این مقام مسؤول اذعان داشت: شاید در گذشته تأثیر این انقلاب را درک نمی‌کردیم و تنها تأثیرات آن در چارچوب کشور احساس می‌شد، اما در حال حاضر این انقلاب با نام امام خمینی (ره) در همه دنیا شناخته شده است.  باید عظمت این انقلاب را درک کرده و بدانیم با چه کارهای ارزشمند و چه جان‌نثارهای بزرگی این انقلاب صورت گرفت و در دوران دفاع مقدس تثبیت شد و این راهی است که همه مردم ایران باید آن را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: مدیران باید با برگزاری برنامه‌های محتوا محور در راستای انتقال دستاوردهای نظام در سال‌های گذشته و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی به نسل سوم تلاش کنند و در این باره باید همتی بلند را برای روشنگری به نسل سوم به کار برد.

حجازی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید با برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام دهه فجر معنویت موجود در مبارزات را به نسل جدید منتقل کرده و در این باره از برنامه‌های هنری بهره گیرند./9465/ت302/ص
ارسال نظرات