۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۲۲۵۲۲
فتوایی جدید از مدعیان اسلام؛

جشن میلاد پیامبر اکرم بدعت است

خبرگزاری رسا ـ مفتی عربستان برگزاری مراسم جشن و سرور به مناسبت میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) را بدعت توصیف کرد.
شيخ عبدالعزيز آل الشيخ مفتي عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که مسلمانان سراسر جهان در حال جشن و سرور میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) به سر می برند، شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی عربستان سعودی در مصاحبه با روزنامه مدینه این کشور بار دیگر جشن گرفتن در میلاد نبوی را بدعت و حرام اعلام کرد.

وی در مصاحبه با این روزنامه گفت: جشن گرفتن به مناسبت میلاد نبوی هیچ جایی در سنت رسول الله (ص) ندارد و بنده در سنت و شیوه خلفای راشدین و ائمه مهدیین چیزی به این نام نمی شناسم.

آل الشیخ تصریح کرد: برخی از مردم می پندارند اگر در شب میلاد رسول اکرم (ص) مراسم جشن برگزار نکنند به پیامبر (ص) جفا کرده و از محبت حضرت محمد (ص) دور شده اند.

مفتی افراطی عربستان تاکید کرد: به خداوند سوگند می خورم که این اندیشه کاملا اشتباه است و کسانی که مراسم جشن برگزار نکنند و اهمیتی به این مطلب ندهند از سنت پیروی کرده اند، اینان اگر به جای برگزاری جشن به آشنایی با سنت نبوی و خلفای راشدین بپردازند به مراتب از برگزاری چنین جشن هایی سود خواهند برد.

وی در حالی جشن گرفتن در میلاد حضرت پیامبر (ص) را بدعت توصیف می کند که در کشور عربستان که مهد وهابیت به شمار می آید به مناسبت های مختلف نظیر تعیین پادشاه یا ولیعهد و درمان پادشاه از بیماری به جشن و سرور و برگزاری مراسم های مختلف در این زمینه می پردازند.

این در حالی است که مسلمانان سراسر جهان در هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) در کشورهای مختلف جهان به شادی و سرور مشغول هستند و مراسم جشن هایی بدین مناسبت برگزار می کنند.

مسلمانان لیبی نیز با وجود مخالفت و هشدارهای شدید سلفی گرایان، مراسم جشن باشکوه میلاد حضرت محمد (ص) را در طرابلس پایتخت این کشور و شهرهای مختلف برگزار کردند.

در این مراسم که برای اولین بار پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری معمر القذافی در لیبی برگزار می شود، شهروندان در خیابان ها حضور یافته و با قرائت تواشیح و سروده و همچنین برگزاری مراسم های مختلف این میلاد فرخنده را جشن گرفتند./980/ب901/گ
ارسال نظرات