۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۲۲۵۲۳

مرحله پایانی هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ مرحله پایانی هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث، به همت معاونت فرهنگی تربیتی و اداره کل قران و حدیث جامعة المصطفی(ص) برگزار شد.
هفدهمين دوره المپياد بين المللي قرآن و حديث


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرحله پایانی هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث به همت معاونت فرهنگی تربیتی و اداره کل قران و حدیث جامعة المصطفی(ص) بعد از ظهر 16 بهمن در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حسین اسدی، رییس ستاد برگزاری هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث، با بیان اینکه برگزاری این المپیاد یکی از برنامه‌های گسترده بین المللی در عرصه تربیت طلاب جامعة المصطفی(ص) است، ابراز کرد: امیدواریم با برگزاری چنین مراسمی روز به روز بر عظمت قرآن و حدیث در دنیا افزوده شود.

رییس ستاد برگزاری هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث، افزود: این المپیاد در بخش‌های مختلف کتبی، از علوم قرآنی، تفسیر، ترجمه، معارف، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و در بخش آثار، کتاب نویسی، ترجمه، تدوین کتاب، مقاله نویسی، طراحی و وبلاگ‌های قرآنی تشکیل شده است.

مدیر کل امور قرآنی و حدیثی جامعة المصطفی(ص)، با اشاره به اینکه امروز مرحله پایانی بخش شفاهی را در دستور کار داریم ، عنوان کرد: بخش شفاهی این المپیاد شامل؛ حفظ کل قرآن، حفظ پانزده جزء، حفظ نهج البلاغه، حفظ صحیفه سجادیه، مناجانات خوانی، قرائت قرآن، ترتیل و اذان است.

بنا بر این گزارش، در حاشیه این المپیاد بین المللی که همه ساله توسط معاونت فرهنگی تربیتی و اداره کل قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) برگزار می شود، سومین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی و حدیثی جامعة المصطفی و نهادهای همسو برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

گفتنی است، مرحله نهایی المپیاد به همراه محفل انس با ثقلین، در قسمت برادران روزهای 16 و 17 بهمن ماه از ساعت 8 تا 12، در قسمت خواهران، 18 بهمن ماه از ساعت 8 تا 18، بازدید از نمایشگاه از ساعت 9 تا 20، آیین تجلیل از برگزیدگان بخش خانواده طلاب 18 بهمن ماه از ساعت 19 تا 21 و آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان بخش طلاب و اساتید 20 بهمن ماه از ساعت 19 تا 21 در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود./927/پ202/ع

ارسال نظرات