۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۲۲۵۴۲
استاد حوزه علمیه خراسان:

وقف ‌اساسی‌ترین مسأله جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد خارج فقه حوزه علمیه خراسان گفت: وقف یکی از پایه های اساسی جامعه اسلامی است که آثار و برکات فراوانی را در یک جامعه به همراه دارد.
وقف
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مروارید، در دیدار با مسؤولین این اداره اظهار داشت: در جامعه ای همچون جمهوری اسلامی که براساس نظام اسلامی و ولایت فقیه تنظیم شده است، انتظار این است که هر روز وضعیت مسائلی همچون وقف در آن سامان بیشتری یابد که در سال های اخیر این امر محقق شده و اوقاف سامان خوبی یافته است.

وی با بیان اینکه آثار وقف در تمامی جهات مشهود است، ادامه داد: اگر به سوابق وقف در تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... توجه شود، آثار و برکات آن به خوبی مشهود و روشن است.

حجت الاسلام والمسلمین مروارید ادامه داد: البته هر زمانی که وقف به خوبی اداره شده است، آثار و نتایج بسیار مثبتی داشته و هر زمان که دچار ضعف مدیریتی شده است، نتایج مدنظر حاصل نشده است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه جهت مصرف وقف یک مسئله بسیار مهم است، تصریح کرد: بسیاری از فقها بر جهت مصرف وقف براساس نیت واقف تاکید بسیاری نموده اند و عمل به نیت واقف در جذب افراد تاثیر بسیاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مروارید خاطرنشان کرد: البته بعضی از موقوفات وجود دارند که وقف بر خیرات شده است که این خیرات دامنه وسیعی دارد و تشخیص اینکه این خیرات در هر زمانی در چه جهتی به مصرف برسد، نیازمند یک فرد خبیر است./930/د102/س


ارسال نظرات