۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۲۲۵۶۵
معاون بین الملل حوزه های علمیه:

هدف اصلی امام خمینی تبیین حقیقت اسلام در سطح جهانی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زمانی در جمع طلاب تبریز گفت: بی تفاوتی نسبت به وضعیت جهان اسلام در خارج از مرزهای کشور در شأن روحانیت نیست.
امام خميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور شب گذشته در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز با تاکید بر مجاهدت علمی طلاب اظهار داشت: طلاب بایستی در کنار دروس متداول حوزه، از فراگیری علوم دیگر به ویژه زبان های روز دنیا غافل نشوند.

وی با بیان این‌که بی تفاوتی نسبت به وضعیت جهان اسلام در خارج از مرزهای کشور در شان روحانیت نیست، افزود: باید از سیره زندگانی امام راحل الگو گرفت و خود را مسؤول جریانات بدانیم، رسالت امروز روحانیت و طلاب آمادگی برای حضور در عرصه های نوین و مجازی تبلیغی است.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به بازتاب بین‌المللی اندیشه های امام خمینی‌(ره)‌ گفت: آنچه امام راحل به دنیا ارائه کردند، تبیین حقیقت اسلام بود نه آن که چیزی به اسلام افزوده باشند؛ این تبیین نه تنها به متفکران جهان اسلام ایده تازه‌ای بخشید بلکه علمای دیگر ادیان عالم نیز به این فکر افتادند که از دیانت خود استخراج نگاه تمدنی کنند.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان این‌که نفوذ تفکرات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پایه های حکومت های فاسد شرق و غرب را متزلزل رده است، افزود: به جرأت اعتراف کنیم که حوزه های علمیه و روحانیان در عرضه و نشر اندیشه اسلام ناب در دنیا کم کاری کرده است و اکنون آنچه داریم بیشتر از برکت خود امام خمینی‌(ره) است.

وی ادامه داد: اکنون بعد از گذشت سی سال شاهد تبلور آرمان‌های امام خمینی(ره) هستیم و بیداری اسلامی را الگو گرفته از انقلاب اسلامی می دانیم، حقیقت آنست که حوزه های علمیه نقش انکارناپذیر در تحولات منطقه دارند و بایستی هدایت گر این جریان باشند.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه دشمنان سعی می‌کنند نقش انقلاب اسلامی در تحولات منطقه را کم رنگ جلوه دهند، خاطرنشان کرد: امروز حتی ملت های غیرمسلمان منتظر مشعل فروزان هدایت اسلامی هستند و دنیا عطش فراگیری معارف اسلامی را دارد.

وی در پایان خواستار مطالعات به روز، آشنایی با علوم مختلف و فرهنگ اقوام و ملل مسلمان از سوی طلاب برای حضور فعال در عرصه های تبلیغی شد و گفت: تقویت دروس پایه حوزه، جامعیت علمی، آشنایی با مذاهب، ادیان و مکاتب دنیا، فعالیت های پژوهشی تطبیقی، کسب مهارت های تبلیغی، آموزش زبان های خارجی و روز دنیا، تمرین مدیریت ها و فعالیت های فرهنگی، روحیه شجاعت، ابتکار و خلاقیت در عمل و اخلاص از مهمترین شرایط لازم برای حضور روحانیت در مجامع تبلیغی بین الملل است./935/پ202/س
ارسال نظرات