۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۲۲۶۳۹
خطیب جمعه سیهات عربستان:

دشمنان درصدد جدایی اهل سنت از انقلاب اسلامی ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه سیهات عربستان تاکید کرد که دشمنان می خواهند مسلمانان سنی را از انقلاب اسلامی ایران دور سازند.
سيد حسن نمر خطيب جمعه سيهات عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن نمر، خطیب جمعه سیهات عربستان در جمع کثیری از شیعیان این شهر در مسجد حمزه بن عبدالمطلب (س) با اشاره به دستاوردهای امام خمینی (ره) برای امت اسلامی گفت: امام خمینی (ره) پس از آنکه اسلام به عنوان یک اندیشه عقب افتاده در جهان مطرح شد، توانست این دین مبین را به بالاترین درجه ممکن برساند و نگرش جهانیان درباره اسلام را تغییر دهد. امام نشان داد که اسلام می تواند به اداره جامعه بپردازد و ظالمان توان ایستادگی در برابر آن را ندارند.

وی افزود: انقلاب اسلامی که امام راحل آن را رهبر کرد کاملا مسالمت آمیز بود و ایشان از مردم می خواست تا از روی آوردن به سلاح خودداری کنند.

حجت الاسلام نمر با اشاره به ایستادگی رهبر کبیر انقلاب در برابر استکبار تصریح کرد: امام خمینی با پروژه اسلامی که داشت توانست در برابر روحیه استکباری که درصدد تسلط کامل بر امت اسلامی بود، فائق آید. دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از تلاش دست نکشیدند و به توطئه های خود علیه اسلام و انقلاب اسلامی ادامه می دهند.

خطیب جمعه سیهات عربستان اظهار داشت: دشمنان در حال حاضر به فتنه های مذهبی و اختلاف میان سنی و شیعه روی آوردند و می خواهند انقلاب اسلامی را با این فتنه ها از اهل سنت دور سازند. مخالفان انقلاب اسلامی ایران با شدت می کوشند تا این نظام سیاسی که بذرهای مقاومت و ایستادگی در برابر پروژه های غربی به همراه دارد را ناکام سازند تا به مصالح غرب و امنیت رژیم صهیونیستی دست یابند.

وی به بررسی شخصیت امام راحل پرداخت و ادامه داد: پروژه بزرگ انقلاب اسلامی به دلیل تقوا، ترس از خدا و فقاهت ایشان به پیروزی دست یافت، اما متاسفانه برخی از افراد که خود را ادامه دهنده راه امام می دانند از این اصطلاح در جهت اهداف شوم خود استفاده می کنند.

سید حسن نمر بر لزوم حفظ وحدت اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: همه مسلمانان باید به وحدت اسلامی که امام خمینی منادی آن بود اهتمام ورزند، زیرا امت اسلامی به شدت نسبت به این امر نیازمند هستند و با استفاده از ندای عقل و مصالح عالی امت در جهت تحقق وحدت گام بردارند.

این عالم شیعه مسلمانان را از وقوع در دام فتنه انگیزان برحذر داشت و تاکید کرد: برخی از افراد با آگاهی یا بدون آگاهی به گسیختگی میان ملت و بروز اختلافات میان مسلمانان می پردازند، این افراد منادی فتنه هستند و بدون در نظر گرفتن مصالح جوامع اسلامی به غرب و استکبار جهانی خدمت می کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات