۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۲۲۶۴۹
سانسور فقر و محرومیت در عربستان؛

انتشار اخبار فقر در رسانه های سعودی ممنوع شد

خبرگزاری رسا ـ وزارت فرهنگ و اطلاعات عربستان انتشار خبرهای مربوط به فقر و محرومیت در رسانه های این کشور را ممنوع اعلام کرد.
عربستان سعودي ابلاغيه وزارت فرهنگ و اطلاعات عربستان درباره ممنوعيت انتشار خبرهاي فقر و محروميت در رسانه ها
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات عربستان سعودی که به شدت از بیداری اسلامی و قیام ملت های عربی برآشفته شده و از سرایت این انقلاب ها به عربستان هراس دارند در ابلاغیه ای از روزنامه ها خواست از انتشار خبر و مقالاتی در زمینه گسترش فقر و محرومیت در این کشور خودداری کنند.

وزارت فرهنگ و اطلاعات آل سعود در پیامی که به رسانه ها ارسال شد از رسانه های جمعی درخواست کرد از این پس درباره گسترش فقر در عربستان سخن نگویند و مطالب این چنینی را سانسور کنند.

این وزارتخانه با تاکید بر اینکه انتشار خبرهای افزایش فقر و تکدی گری منجر به خدشه وار شدن به جامعه عربستان خواهد شد، سخن گفتن درباره فقر و محرومیت را ممنوع اعلام کرد.

ممنوعیت پرداختن به موضوع فقر و محرومیت در عربستان پس از آن صورت گرفت که یکی از شهروندان سعودی به دلیل فقر شدید اقدام به اعلام فروش فرزند خود کرد که این موضوع به صورت گسترده ای در رسانه ها منتشر شد.

گفتنی است مقامات آل سعود به شیوه های مختلف تلاش می کنند تا از قیام ملت عربستان که از فقر، محرومیت، بیکاری و سیاست های نامطلوب نظام سعودی به خشم آمده اند، جلوگیری کنند.

مفتیان و علمای وابسته به دربار نیز به شدت می کوشند تا با صدور فتواهایی نظیر تحریم اعتراضات، راهپیمایی و تجمع ها و لزوم برخورد قاطع و سهمگین نیروهای امنیتی با معترضان از گسترش قیام ملت عربستان و سرنگونی نظام آل سعود جلوگیری کنند.

هم اکنون به جز منطقه شیعه نشین الشرقیه که ماه هاست شاهد اعتراضات مردمی به دلیل سیاست های تبعیض علیه پیروان اهل بیت (ع) است شهروندان سایر مناطق نیز به صورت تدریجی بپا خواسته و برخی از اندیشمندان اهل سنت نیز به دلیل حمایت از اعتراضات شیعیان به خیانت و دست داشتن در جنایت های تروریستی متهم شده اند./980/ب901/گ
ارسال نظرات