۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۲۲۶۵۷
خطیب جمعه سیهات در گفت و گو با رسا:

آیت الله خامنه ای همانند پدر به نصیحت ملت های اسلامی می پردازد/ حمله نظامی به ایران سبب محو شدن رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه سیهات عربستان سخنان حضرت آیت الله خامنه ای را نعمتی بزرگ توصیف کرد و گفت: سخنان ایشان و توصیه هایی که به انقلابیون داشتند نعمت بزرگی برای امت اسلامی به شمار می آید.
سيد حسن نمر خطيب جمعه سيهات عربستان سيد حسن نمر خطيب جمعه سيهات عربستان
حجت الاسلام سید حسن نمر، خطیب جمعه سیهات عربستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه درباره بیداری اسلامی گفت: سخنان رهبر انقلاب اسلامی درباره بیداری اسلامی جامع و کامل بود، این سخنان از این جنبه دارای اهمیت بسیاری است که از سوی فقیهی عالم، مقتدر و رهبر انقلاب اسلامی و در مرحله بسیار حساس توحش غرب بازگو شد، سخنان رهبر دو بعد معرفت نظری و تجربه علمی را در برداشت.

وی درباره نقاط مهم سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: سخنان حضرت آیت الله خامنه ای درباره عوامل اختلاف میان امت اسلامی و علل قیام ملت ها از بند دیکتاتوری و استبداد کاملا روشن بود، ایشان از ذلت، استبداد، پسرفت، استعمار، فساد و فقر و تبعیض به عنوان عوامل اصلی بپا خواستن ملت های اسلامی عنوان کردند.

حجت الاسلام نمر افزود: هر انقلابی از هر ملتی که باشد اگر اهداف آن روشن نباشد ممکن است با ناکامی مواجه شود و بر همین اساس است که مقام معظم رهبری با توجه به تجربه بسیار گسترده که دارند به خوبی به تیین این موضع پرداخته و اهداف نهضت های عربی را بازگشت به اسلام اصیل و مبارزه با دیکتاتوری و طاغوت گری خواندند.

خطیب جمعه سیهات تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی با نصیحت های پدرانه ای که به ملت های انقلابی در سراسر جهان اسلامی از آنان خواستند تا قیام کاملا مردمی باشد و این امر مهم را به نخبگان واگذار نکنند. بسیاری از انقلاب هایی که در تاریخ بوقوع پیوسته و هزاران شهروند را به کام مرگ فرستاد نتوانست به موفقیت و پیروزی دست یابد که علت اصلی آن نیز عدم مردمی بودن و عدم مشخص ساختن اهداف نهضت بود.

وی احترام به ملت را از اهداف اصلی قیام ملت ها عنوان کرد و بیان داشت: همانگونه که حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند یکی از پیامدهای مثبت قیام ملت های عربی بازگشت احترام به ملت ها بود. ایشان با ذکر برگزاری انتخابات در مصر و انتخاب اسلام گرایان در این کشور خاطر نشان ساختند که ملت های اسلامی به سوی اسلام و در برابر صهیونیسم و دیکتاتوری ایستاده و می خواهند به استقلال و آزادی و پیشرفت در زیر پرچم قرآن دست یابند.

سید حسن نمر از تاکید مقام معظم رهبری بر دوری ملت های اسلامی از ایدئولوژی غربی یاد کرد و ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای در سخنان خود نسبت به پیروی ملت های اسلامی انقلابی از ایدئولوژی غربی هشدار داده و اسلام را بهترین ایدئولوژی ممکن برای نهضت های اسلامی قلمداد کردند.

این عالم شیعه از ضربه زدن برخی مسلمانان به دین به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسلمانان در گذشته و عصر کنونی بیش از دشمنان در حال ضربه زدن به دین هستند و با ایجاد شکاف میان مسلمانان می خواهند به تضعیف دین بپردازند، رهبر انقلاب نسبت به این مساله کاملا آگاه بوده و تاکید داشتند که اسلام واقعی به معنای جنگ های دینی میان بندگان خدا و جنگ مذهبی میان مسلمانان نیست.

وی خاطر نشان ساخت: ایشان همچنین از امت اسلامی خواستند تا خود و انقلابشان را از اندیشه های گمراه و عقب افتاده برخی جریان های اسلامی مصون بدارند و با اشاره به نتایج انتخابات در تونس و مصر و شعارهای انقلابیون در یمن و بحرین اظهار داشتند که مسلمانان معاصر از افراط و تفریط بیزار بوده و به سوی اسلام راستین در حرکتند.

حجت الاسلام نمر تاکید کرد: بنده اعتقاد دارم این نصایح از مهم ترین نقاط سخنرانی مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه بود که کمک می کند تا شعار اسلام به بازیچه ای در دستان دشمنان اسلام مبدل نشود و امت را از اسلام افراطی و ضعیف دور می سازد. حضرت آیت الله خامنه ای همچنین نسبت به انحراف انقلاب های اسلامی هشدار داده و بر لزوم محافظت انقلابیون از اهداف انقلاب تاکید کردند.

خطیب جمعه سیهات عربستان سخنان حضرت آیت الله خامنه ای را نعمتی بزرگ توصیف کرد و گفت: سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه و توصیه هایی که به انقلابیون داشتند نعمت بزرگی برای امت اسلامی به شمار می آید و تاثیر و پیامدهای مثبت فراوانی را بر آینده مسلمانان خواهد داشت.

وی تهدیدات صورت گرفته از سوی رهبر انقلاب به دشمن صهیونیسم را قابل حمد و ثنای پروردگار خواند و افزود: انقلاب اسلامی ایران به فضل خدا همواره از مساله فلسطین حمایت کرده و بر این مواضع استوار است ، این ادعا تنها یک شعار نیست و ایران به صورت عملی از فلسطین حمایت می کند.

سید حسن نمر تصریح کرد: سخنان آیت الله خامنه ای درباره رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی که آمریکا و هم پیمانانش به شدت از اسرائیل حمایت کرده و حتی پا را فراتر نهاده و اقدام به تهدید به حمله نظامی به حزب الله و حماس و جهاد اسلامی می کنند به هیچ وجه عجیب نیست. اظهارات رهبر درباره صهیونیست ها تاکیدی مجدد بر مواضع راسخ و استوار مبنی بر به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر و غاصب بود.

وی در بخش پایانی این مصاحبه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی کوچکتر از آنست که به ایران حمله کند، بیان داشت: تهدیدات صورت گرفته از سوی دشمن صهیونیسم علیه ایران کاملا طبیعی است، زیرا ایران روز به روز در حال قدرتمند شدن است و این امر به نگرانی و هراس صهیونیست ها منجر می شود.

این عالم سعودی تاکید کرد: حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران حماقت بزرگی است، زیرا این رژیم را برای همیشه از صحنه روزگار محو خواهد کرد و اگر صهیونیست ها اندکی عقل داشته باشند به این اقدام روی نخواهند آورد./980/ب911/گ
ارسال نظرات