۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۲۶۵۹

ارائه بیش از 400 اثر پژوهشی از سوی طلاب مراغه ای

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی حوزه علمیه مراغه گفت: امسال حدود 420 تحقیق به عنوان تکلیف پژوهشی طلاب انجام گرفته شد.
تحقيق طلاب
حجت الاسلام حسین نورزوی، معاون پژوهشی حوزه علمیه مراغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه اظهار داشت: ارائه طرح های پژوهشی طلاب مراغه در راستای اجرای طرح آزمایشی برنامه های پژوهشی حوزه های علمیه در سال تحصیلی گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: در پایان ترم اول سال تحصیلی 91-90 با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته حدود 420 تحقیق از سوی طلاب سه حوزه علمیه این شهر در موضوعات مختلف نقلی و عقلی انجام و ارائه شده است.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: مطابق معیارها و برنامه های پژوهشی مدارس علمیه مراغه 5 نمره از 20 نمره امتحانی تمامی مواد درسی در کلیه پایه ها به تحقیق ها اختصاص داده شده است، که همین امر انگیزه طلاب برای ارائه پژوهش های کاربردی و تخصصی را بیشتر کرده است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه مراغه در ادامه با بیان این که بیشتر برنامه‌های آموزشی حوزه علمیه مراغه پژوهش محور و با هدف تربیت طلاب محقق در دراز مدت طرح‌ریزی شده است، خاطر‌نشان کرد: هر یک از طلاب پایه‌های مختلف تحصیلی در دوران تحصیل خود با اصول و مبانی تحقیق و پژوهش آشنا می‌شوند که در نهایت پس از فارغ التحصیلی به‌عنوان مبلغان و روحانیان محقق و پژوهشگر مشغول فعالیت می شوند.

وی ادامه داد: طلبه ورودی جدید در این مرکز ضمن تحصیل دروس متداول حوزوی، در کارگاه های آموزشی روش تحقیق شرکت می کند و در مراحل بعد، به تحقیق در مباحث درسی خود می‌پردازد، افزون بر این که استادان حوزوی امور تحقیقی متناسب با مناسبت های مختلف را به طلاب محول می کنند./935/ت302/س
ارسال نظرات