۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۲۲۶۸۳
مسؤول شورای هماهنگی آذربایجان شرقی:

سخنان رهبری گره گشای مسیر بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی آذربایجان شرقی گفت: رهنمودهای رهبری درباره وضعیت کشورهای اسلامی حاوی موضوعاتی بسیار پرمحتوا بود که می تواند برای این کشورها و جنبش های اسلامی منطقه گره گشا باشد.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح بازخورد و نتایج ملی و بین المللی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز جمعه تهران پرداخت.

وی با بیان این که منویات مهم و روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در شرایط حساس بین المللی امیدبخش جهان اسلام بود، اظهار داشت: خطبه های نماز جمعه تهران در حقیقت درس سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی به دولتمردان جهان اسلام در مقابله با سیاست های خصمانه نظام سلطه بود.

حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: در طول 33 سال گذشته در برهه های مختلف تاریخی و مشکلات به وجود آمده داخلی و خارجی، نقش ولایت مطلقه فقیه بیش از پیش بروز و ظهور یافته و برای امت اسلامی نویدبخش بوده است، چنان که امروز شاهد تجدید روحیه انقلابیون کشورهای منطقه ای و حتی عدالت طلبان جنبش وال استریت هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بخش هایی از منویات مقام عظمای ولایت گفت: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند؛ امروز شاهد انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های دوم و سوم هستیم که گواه آشکار این موضوع، دانشمندان شهید مصطفی احمدی روشن و رضایی‌نژاد هستند، که با اینکه دوران انقلاب و امام و دوران جنگ را درک نکرده بودند؛ اما با درک وظایف انقلابی و اسلامی به درجات عالی علمی نیز رسیدند و با وجود مورد تهدید بودن، به راه خود ادامه دادند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این که رهبر انقلاب ارتقای جهش‌وار ملت ایران در اثرگذاری در مسائل منطقه و حتی جهانی، از نقاط قوت انقلاب اسلامی دانستند، افزود: معظم له یکی از ضعف‌های پیش روی انقلاب را گرایش برخی مسؤولان به دنیا‌طلبی، مادی‌گرایی، ثروت، تجمل، تشریفات و اشرافی‌گری ارزیابی کردند، موضوعی که ایشان همواره نسبت به بروز آن هشدار داده بودند.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: همان گونه که رهبری اذهان داشتند؛ وجود روحیه اسراف و مصرف زدگی در جامعه با اخلاق، معنویت و تزکیه نفس منافات دارد، به عبارت بهتر مصرف گرایی با تحقق عدالت اجتماعی مورد نظر اسلام در تضاد است، بایستی همگان برای تحقق توصیه های مقام معظم رهبری کوشا باشیم.

وی با اشاره به بخش هایی دیگر از منویات رهبر معظم انقلاب، خواستار رفتار صادقانه مسؤولان با مردم و قبول برخی ضعف ها شد و خاطرنشان کرد: رهبری تاکید کردند که غافل شدن از مسائل و ارزش‌های اصلی به‌دلیل سرگرم شدن به فرعیات مشکل آفرین است، مسولان باید جرات عذرخواهی از مردم به دلیل بی توجهی به برخی امور و کم کاری در برخی عرصه ها را داشته باشند.

حجت الاسلام تقی زاده همچنین خواستار توجه و نگاه کارشناسانه مسؤولان و مردم همیشه در صحنه نسبت به تحلیل مقام معظم رهبری نسبت به تحولات جهان اسلام و بیداری اسلامی شد و اظهار داشت: بیانات رهبری درباره وضعیت کشورهای اسلامی و نهضت های بیداری در این کشورها حاوی موضوعاتی بسیار پرمحتوا بود که می تواند برای این کشورها و جنبش های اسلامی منطقه گره گشا باشد./935/ت302/س
ارسال نظرات