۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۲۲۶۸۶
آیت الله شبستری:

جوانان ایرانی الگوی انقلابیون در بیداری اسلامی هستند

خبرگزری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این که دین‌گریز خواندن جوانان ایرانی توطئه دشمنان است، گفت: جوانان ایرانی الگوی جوانان انقلابی منطقه هستند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در مراسم جشن تکلیف پسران پایه سوم راهنمایی که در مصلای اعظم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: از دیدگاه مبانی اسلامی، جوانان دارای ارزش و جایگاه مهمی در نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام همواره بر توجه ویژه به نسل جوان و نوجوان سفارش های ویژه ای داشتند، افزود: دین‌گریز خواندن جوانان ایرانی توطئه دشمنان است، مگر نه این است که اغلب شرکت کنندگان در سنت حسنه اعتکاف و یا شب های قدر را جوانان تشکیل می دهند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که جوانان ایرانی الگوی جوانان انقلابی منطقه هستند، تصریح کرد: اظهارات جوانان کشورهای مختلف اسلامی شرکت کننده در کنفرانس بین المللی بیداری اسلامی و جوانان که در تهران برگزار شد، نشان داد که آنان جوانان متدین و متخصص ایرانی را الگوی حرکت انقلابی خود قرار داده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حضور جوانان در این کنفرانس به قدری مهم بود که روزنامه الشرق الاوسط چاپ عربستان اذعان داشت که کنفرانس بیداری و جوانان را دست کم نگیرید، جوانان ایران الگوی جوانان عرب هستند که البته حقیقت امر را گزارش داده بود.

آیت الله شبستری با بیان این که دانش آموزان و دانشجویان ایرانی بر خلاف میل دشمنان ادامه دهنده راه شهیدان احمدی روشن و شهریاری از دانش آموزان هستند، گفت: همان گونه که انقلاب اسلامی ایران و پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی مرهون محاهدت جوانان بوده است، امروز نیز شاهد جاهدت قشر جوان در عرصه های علمی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تهذیب نفس در کنار تعلیم علوم مختلف از سوی دانش آموزان شد و اظهار داشت: شما دانش آموزان همان گونه که مرتب در نمازهای جماعت شرکت می کنید، بایستی در سنگر علم نیز کوشا باشید چرا که کشور به دانشمندان مومن و متعهد نیاز دارد.

گفتنی است، روز گذشته جشن تکلیف ده هزار دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی نواحی پنج گانه تبریز نیز در مصلای اعظم این شهر برگزا شده بود./935/پ202/س
ارسال نظرات