۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۲۷۲۰

طرح نهضت احکام آموزی در خراسان رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری طرح نهضت احکام آموزی در 121 پایگاه استان خبر داد.
احکام و مسائل شرعي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام علی رحمتی اظهار کرد: طرح نهضت احکام آموزی در 121 پایگاه برگزار شده و در این طرح آموزش احکام به صورت تخصصی ویژه جوانان هیئتی مساجد در سراسر استان اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح 3 هزار و 630 نفر شرکت می کنند و در هر پایگاه 30 نفر در 12 جلسه آموزش های صحیحی را در زمینه احکام فرا می گیرند.

کارشناس مسوول امور مساجد تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص اهداف این طرح بیان کرد: ارتقاء سطح معلومات دینی جوانان، پاسخ به شبهات احکام، تقویت کارکرد عبادی، فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی مساجد و ارائه الگو و مدل مناسب برای فعال سازی سایر مساجد از جمله اهداف این طرح را در بر می گیرد.

وی افزود: ایجاد انگیزه برای مساجد فعال در راستای مشارکت فعالانه در برنامه ریزی اجرای طرح ها، آگاه سازی جوانان هیئتی در زمینه رجوع به متخصص در مسائل شرعی و پرهیز از مراجعه به افراد کم اطلاع و ناآگاه، حمایت نرم افزاری و تقویت برنامه های فرهنگی حوزه دین در سطح مساجد از دیگر اهداف طرح نهضت احکام آموزی است.

وی با بیان اینکه به تمامی شرکت کنندگان در طرح نهضت احکام آموزی بسته فرهنگی اهدا می شود، تاکید کرد: در این طرح از 121 استاد متخصص در بحث آموزش احکام به برادران و خواهران استفاده می شود.

حجت الاسلام رحمتی ادامه داد: در پایان طرح نهضت احکام آموزی با برگزاری آزمون، بیش از 200 نفر در سراسر استان مورد تجلیل قرار می گیرند.

گفتنی است، طرح نهضت احکام آموزی در اردیبهشت ماه سال 91 به پایان می رسد.

طرح تربیت نیروی قرآن کریم در خراسان رضوی برگزار می شود

حجت الاسلام محمدرضا مجتهد زاده اظهار کرد: طرح تربیت نیروی قرآن کریم در شش ماه دوم سال جاری در 45 دوره با حضور بیش از 900 نفر برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح طی سه ماه دروس روش تدریس بخش خوانی، کلمه خوانی، قرائت تحقیق، رو خوانی و روانخوانی، احکام و آداب تلاوت آموزش داده می شود.

وی با اشاره به اهداف تربیت کادر متخصص بیان کرد: توسعه کمی و کیفی آموزش های قرآن کریم در بخش های تربیت نیروی انسانی، احیای فرهنگ غنی قرآن کریم در سطح وسیعی از جامعه از جمله اهداف برگزاری دوره تربیت کادر متخصص است.

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: تعلیم و تعلم ضامن اجرای طرح های قرآنی و تداوم بخش آموزش قرآن کریم است که در این زمینه تربیت معلمین قرآنی نقش به سزایی را در پیشبرد اهداف دینی در سطح جامعه ایفا می کند.

حجت الاسلام مجتهدزاده بیان کرد: طرح آموزش نیروهای متخصص با عناوین تربیت آموزشیار و تربیت معلم قرآن کریم با هدف شناسایی نیروهای مستعد در مناطق محروم و روستایی و نیز معلمین تجربی قرآن کریم در هیئات مذهبی و جلسات قرآن و آموزش آنان برگزار شده است.

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: تدریس روخوانی و روانخوانی قرآن کریم بر اساس استاندارد تعریف شده و با هدف یکسان سازی آموزش قرآن در سراسر استان و گسترش روشهای بدیع و انتقال مهارت های تدریس در همه شهرستان ها برگزار شده است.

گفتنی است، در پایان دوره به قبول شدگان در آزمون کتبی و شفاهی گواهینامه معتبر اعطا می شود./930/د101/ص
ارسال نظرات