۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۲۲۷۹۱
رئیس تجمع علمای اهل سنت لبنان:

ایران با قدرت در برابر آمریکا و صهیونیست ها ایستاده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت لبنان تاکید کرد که ایران با تمام توان در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.
شيخ احمد الزين رئيس تجمع علماي لبنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ احمد الزین، رئیس تجمع علمای اهل سنت لبنان در بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: گردهمایی علمای جهان اسلام در سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) جای شکر و سپاس خداوند متعال را دارد. نصف حاضران را علمای شیعه و نصف دیگر را علمای سنی تشکیل می دهند تا وحدت فرهنگ اسلامی، فرهنگی و اجتماعی میان مسلمانان را به نمایش بگذاریم.

وی افزود: ما تنها به شعار وحدت اکتفا نکردیم و پیش از آنکه از مردم بخواهیم که متحد شوند، وحدت را میان علما عملی ساختیم.

شیخ احمد الزین تصریح کرد: از حضرت آیت الله خامنه ای که مجمع تقریب وحدت مذاهب اسلامی را تاسیس کردند و همچنین اعضای این مجمع به دلیل دستاوردهایی که در بیست سال گذشته بدست آوردند، تقدیر و تشکر می کنم.

رئیس تجمع علمای اهل سنت لبنان با اشاره به اینکه اختلافات میان مسلمانان از مسائل سیاسی نشات می گیرد، اظهار داشت: اتحاد و یکپارچگی میان شیعیان و سنی ها وجود دارد، اما تصمیماتی که از خارج صادر می شود به اختلاف میان شیعیان و سنی ها و حتی اختلاف سنی ها میان یکدیگر منجر شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از مسلمانان به تقویت برنامه های فتنه انگیزان بیگانه اقدام می کنند و به گسترش اختلافات میان پیروان دین مبین اسلامی می پردازند. مسلمانان در مساله ای که از 1400 سال پیش درباره آن با هم اختلاف دارند و نمی توان پس از گذشت قرن ها به حل و فصل کامل این مساله اقدام کنند.

الزین با اشاره به نقشه دشمنان برای ضربه زدن به وحدت اسلامی خاطر نشان ساخت: آمریکا و صهیونیست ها که حملات نظامی به جوامع اسلامی را بی فایده می بینند به دامن زدن به اختلافات میان مسلمانان روی آورده و کنفرانس های مختلفی را بدین منظور برگزار می کنند.

این عالم سنی لبنانی بر اطمینان کامل به تصمیمات ایران تاکید کرد و ادامه داد: بنده تنها به تصمیماتی که از سوی جمهوری اسلامی ایران صادر می شود اطمینان دارم و به اقدامات کشورهای عربی که تحت تاثیر بیگانگام انجام می گیرند، مطمئن نیستم.

وی خاطرنشان ساخت : من اطمینان کاملی به آیت الله خامنه ای و جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با آمریکا و مسوولیت گسترش وحدت دارم، تصمیات سیاسی که از سوی ایران علیه آمریکا اتخاذ می شود باید مورد حمایت مسلمانان قرار گیرد.

شیخ احمد الزین در بخش پایانی گفت: ایران با تمام توان در برابر آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی، فرهنگ غرب و دولت های عربی که تصمیمات بیگانگان را اجرا می سازند، ایستاده است./980/ب913/گ
ارسال نظرات